Güzel Datça

Aile meclisi benim tatil ve gezme için seçtiğim yerleri çok fazla dolambaçlı, çok fazla sakin çok fazla köy gibi bulduklarını bildirdi. Haksız da sayılmazlar. Anlamadığım köyde doğmuş büyümüş biri neden bu kadar doğaya aşık olsun, bilim adamları bunu açıklayabilir mi acaba? Yolda Meriç’e ‘ayyy şu çiçeklerin güzelliğine bak’ diyorum o da bana ‘evet anne çok güzel’ diyor ama bir yandan da içinden ‘artık denize bi varsaydık’ diyor, anlıyorum onu ben. ‘Aaa Meriç ineğe bak!’, ‘e inek işte anne köy sonuçta’ eh doğru. Yolun engebeli bol dönemeçli kısmına kadar her şey iyi ama ondan sonra km olarak az olsa da o dolambaçlı yollar yolculuğu yorucu hale getiriyor. Ama napalım demek ki doğal ve güzel olan aynı zamanda ulaşılması güç oluyor değil mi? Bence iyi ki de öyle oluyor belki gitmekten vazgeçip döner ve daha az insan keşfeder.

İşte yine böyle bir yola bu kez kız kardeşim ve ailesi ile iki aile birlikte çıktık. Datça – Palamutbükü’ne sürdük arabayı. Önceleri eğlenceli olan yolculuk virajlar arttıkça, yol tek şeride düştükçe yine oflamalar, puflamalar arttı epeyce. Ben de navigasyondaki haritayı gösterip ‘ama bakar mısınız nasıl güzel bir yolda ilerliyoruz, varacağımız yarımadanın güzelliğine bakar mısınız hele’ deyip durdum.

Badem ağacı tarlalarının arasından Palamutbükü’ne varınca hepimiz ‘cennet gibi bir yer’ olduğu fikrinde anlaştık nihayet. Bu da beni çok mutlu etti. Kardeşimle birlikte seçtiğimiz apart otel gerçekten o civardaki en iyi yerlerdendi. Temiz, rahat… Hele pırıl pırıl, tertemiz turkuaz rengi denize kulaç atınca yorgunluk falan kalmadı. Palamutbükü’ne gittik ancak sadece orada kalmak istemedik civardaki diğer bükleri de dolaştık. Nasıl anlatayım hepsi birbirinden güzeldi… Hayıtbükü, Kızılbük, Ovabükü bizim gördüklerimizdi. Sahili en uzun olan Palamutbüküydü.

Hepsinde deniz ve doğa muhteşem güzellikte ve çocukla rahat ettiğimiz yerlerdi. Tatilde ilk sırada aradığımız özellik huzur bulmaktı ve oralarda bu fazlasıyla vardı.

Eski Datça ise yakınımda olsa sık sık alıp başımı gidivermek istediğim bir yer, her şey öyle otantik ki. Tabi oraya akşam saati gitmek lazım bunu gitmeden önce de biliyorduk ama bebeler erken uyuduğundan o saatte her şey çekilmez olabilirdi bizim için. Olsun gündüz de çok güzeldi, gittiğimiz mekanlar, sokaklar boştu rahat rahat yedik, içtik, gezdik.

Datça Merkez’de çok zaman geçirmedik, sahilinde dolaşıp dönmek zorunda kaldık, ilçe merkezinden denize girilebilmesi bile oranın güzel olması için yeterli değil mi? Bence bu harika bir şey. Bayıldım.

Gündüz büklerden bük beğenirken akşamları hayli sakin olan sahil köyünde lezzetli el yapımı – öyle söylediler- dondurmamızı yiyerek sahil boyunca yürüyüş yaptık. Çocukları uyuttuktan sonra da plajdaki şezlonglara kurulduk kahvemizi içip sohbet ettik fonda çok gürültülü olmayan müzik eşliğinde.

Sanırım tek memnun kalmadığım tekne gezisi oldu. Şimdiye kadar gittiğim tekne turları içinde en sıradanıydı. Tek sevdiğim Knidos Antik Kentini bu sayede gezip görmüş olduk. Eh o kadar kusur da oluversin.

Yaz’ı şimdiden özledim

Baktıkça özlemimin katlandığı fotoğraflar belki size de fikir verir.…

datça101k datça11k datça13k datça20k datça32k datça37k datça43k datça51k datça58k datça65k datça66k datça68k datça71k datça72k datça74k datça77k datça83k datça84k datça89k datça90k datça92k datça94k datça96k datça98k datça99k datça100k

Güzel Datça” üzerine 2 yorum

  1. Gerçekten cennetin adı bence Datça. Biraz bencillik edip kimse duyup, gitmesin diye aşık olduğumu sakladığım harika ötesi hala doğallığını koruyan ve umarım sonsuza kadar o doğallığı korunacak olan yeryüzü cenneti benim için. Harika bir tatil olmuş sizin için de, ben de anılarımı tazeledim paylaşımın sayesinde. Yüreğine sağlık, sevgiler …

Bir Cevap Yazın

