Alaçatı Ot Festivali

Alaçatı Ot Festivali

ot1k

Egeli olmak demek çoğu kimsenin tanımadığı bilmediği otları, sebzeleri bilip bayıla bayıla yemek demektir. Ve bence sebze ve ot, et ile karışmamalıdır. Bir kere, et ettir, ot ottur ve öyle de kalmalıdır. Bazı istisnalar vardır bununla ilgili benim de yakıştırdığım. Mesela arapsaçı kuzu etiyle bir arada olabilir, kereviz ve enginar da etle fena olmuyor. Ama o kadar. Kıymayı dolmanın sarmanın, böreğin içinde hiç sevmem mesela. Kıymaysa köftedir o, et ise de ızgara, kavurma…

Geçtiğimiz hafta sonu Alaçatı’da 6.’sı düzenlenen Ot Festivaline gittik. Ot ve ottan yapılmış yemeklerin cennetine düştüm, otlu el açması börekler, sarmalar, enginarın türlü türlü lezzetleri, kabaklı kekler, havuçlu muffinler ve daha neler neler…

Canımın çektiklerinden aldım yedim ama yiyemediklerimde aklım kaldı. Bende bazılarını fotoğrafladım.

Yalnız bu otlar sadece Ege’de sevilmiyormuş, çünkü Ege dışından çok fazla ziyaretçisi vardı Festivalin. Habercilerin, yemek gurmelerinin, TV programcılarının katılımı yüksekti. Bu bakımdan sosyetik bir festival de diyebiliriz. Bu ilgi konumu itibariyle gösterilmiş olabilir. Malum yazları sosyetenin, şehir dışından gelenlerin gözdesi Alaçatı. Mis gibi denizi, rüzgârı, otantik sokakları ile de bu ilgiyi hak ediyor.

Bu sayede uzun bir aradan sonra Fotoğraf makinemle fotoğraf çekme imkânı buldum daha doğrusu imkânları zorladım demeliyim. Sağolsun eşim üzerimdeki yükün çoğunu almış da olsa iki çocukla fotoğrafçılık çok zor. Hava şartları yüzünden bi mont giydirdik bi çıkardık yelekle bıraktık arada yelekle sıcakladılar onu çıkardık falan derken ellerimizde bi yığın mont, çanta ile dolaştık kalabalık Alaçatı sokaklarında. E acıkanı, susayanı, tuvaleti geleni derken düşünün artık halimi. Aşağıda çekebildiğim fotoğrafları sunuyorum izlerken bu zor şartları göz önünde bulundurun diye anlattım 😉

ot33k  ot2k ot3k ot4k ot5k ot6k ot7k ot8k  ot10k ot11k ot12k ot13k ot14k  ot19k ot20k ot22k ot23k ot24k   ot29k ot30k ot31k ot32k

Bir Yanıt Bırakın

