Ekmek Sevgiydi

Ekmek neydi? Ekmek iyilikti, dostluktu, ekmek emekti…

Son zamanlarda uykularımda bile doğal yaşam, organik havuç, köy ekmeği, köy tavuğu diye sayıklar oldum ben de çoğu yurdum annesi ve bireyi gibi. Sonum Canan Karatay’a benzeyecek ondan korkuyorum.

Allah’tan köyden geldim de çok da hayal değil benim için doğalına ulaşmak. Aldığımızın gerçekten köy yumurtası olup olmadığı endişesinden yakın zamanda kurtulduk. Artık köyde kocaman bir kümesimiz var hem de gerçekten özgürce dolaşan, annemin bahçeye ektiği şeyleri yiyip yiyip yumurtlayan tavuklarımız var. Hafta sonları gittiğimizde doldurup geliyoruz. Oh içim rahat! Çiğ süt olayında hala gelgitlerim var sadece yoğurt yapmakta kullanıyorum ve evet artık onları da kendi ineklerimizin sütünden yapıyorum.

Bir de ekmek olayı var ki en çok kafamı kurcalayanlardandı o da. Beyaz normal ekmeğe özellikle çocuklu hayata geçtikten sonra elim gitmiyordu zaten, tam tahıllı, çavdarlı, rüşeymli vs. inanılmaz çeşit var, onlar da ne kadar doğal, ne kadar gerçek bilmeden ve mecburen alıyorduk. Köyde artık annem de eskisi kadar ekmek yapmıyor, yaptığında ise o evi saran mis koku beni benden alıp çocukluğuma götürüyor. O zamanlar ekmeği yaptığı un bile kendi buğdayımızdandı. Çocukluğumda – nerdeyse iple çektiğimiz- ender zamanlarda ‘Pazar ekmeği’ (biz öyle derdik) alınırdı eve. Hep bir kıymet bilmezlik işte. 🙂

Şimdilerde çeşitli tarifler bakıyorum evde ekmek yapımıyla ilgili. Kuru mayalı bir tarif vermişti arkadaşım, o tarifi değişik unlarla deneyip lezzetli, mis kokulu ekmekler yaptım. Sonra ise daha da doğalının arayışı içine girdim, annemin yaptığı bizim oraların ekmekleri nohut mayasıyla oluyor, tadı çok güzel ama ekşi maya daha cazip geldi, çok duyuyorum bloglarda falan o yüzden ekşi mayalı tariflere bakarken buldum kendimi. Ekşi mayayı yapmak o kadar zor olmamalı derken arkadaşım Nuray bana ‘ben sana köyden getiririm ekşi maya’ dedi. İşte o zaman heyecanlı bir bekleyişe girdim. Ve sonra beklenen an geldiiii. Yaptım çok güzel, yemeye, bakmaya kıyamadığım ekmeklerim oldu.

Ekşi mayalı ekmek şimdiye kadar yaptığım ekmeklerin yanında öncelikle daha gerçek. Kabuğu, rengi, kokusu nasıl desem, anlatılmaz yaşanır ki bu. Kokusu hala burnumda 🙂

Dün gece yine ekşi mayalı ekmek yapıyorum, bunun için ön hazırlık olan mayayı, unu, suyu az bir miktar karıştırıp ürgürmesini hazırladım. Sabah da işte hamurun içine karıştıracağım yoğuracağım falan ben de nasıl bir heyecan cereyan ettiyse sabaha karşı 4.30’da uyandım. Geçtim hamurun başına… Abarttığımı düşünebil  irsiniz ama durum bu.

İnanılmaz haz veriyor bana böyle şeyler. Aileme iyilik yaptığımı düşünüyorum, vicdanım biraz daha rahat, ayrıca sanki büyük bir iş başarmışçasına gururlanıyorum kendimle. İyi hissettiriyor uykusuzluk falan sorun olmuyor o zaman da. Eve yayılan o koku sevginin, iyiliğin, emeğin kokusu bence… Hep sürsün istiyorum…

10259803_789392304477923_2086103658279696695_n11054409_817351325015354_2401550921859449815_n11046948_817351341682019_1662747564533603473_n

Ekmek Sevgiydi” üzerine 2 yorum

  1. Yaşayan evler vardır.Kurabiye kokuları karşı komşudan duyulur.Yaşayan evler de hep tatlı bir telaş vardır.Bazen ilk defa denenen bir reçel türü, bazan küçük bir kavanoz turşu hazırlığı..
    Yaşayan evlerin geleni gideni eksik olmaz.Çünkü orda coşku vardır, neşe vardır..
    Ne mutlu kızlarınıza ki böyle bir evdeler..

Bir Yanıt Bırakın

