Özgecanımız Yandı

Üniversiteyi kazandığımda sevindim sevinmesine ama babamı düşünüp tepkisinden de çekindim. Babam İzmir’de bir yer olursa gönderirim diyordu hep, ama olmamıştı Edirne çıkmıştı. Arkadaşımda kalmama bile izin vermeyen babama bunu korkarak söylediğimde onun içinde nasıl fırtınalar koptu kim bilir ama bana ‘olsun kızım’ dedi, ‘ben sana güveniyorum…’ O zamanlar güldüğüm, komik bi bahane olarak düşündüğüm cümle ‘sana güveniyorum ama çevreye güvenmiyorum.’ Şimdi düşünüyorum da haklıymış meğer şans eseri sağ salim dönmüşüz.

Nereye baksam Özgecan var. Aklımdan çıkmıyor. Aşağılık katilinin anlattıkları var bir de. Uykularım kaçıyor. Aklım almıyor caniliğin vahşetin bu kadarına, yüreğim kaldırmıyor ama okuyorum sürekli Özgecanı okuyorum. Okudukça acım katlanıyor. Gözyaşlarım durmuyor. Özgecan dünya güzeli, hassas, ince ruhu fotoğraflarından belli… Bir annenin kuzusu… Annesinin babasının göz nuru…

Benim kızlarım nasıl gözümün nuruysa canımın ta içiyse öyle. Meriç şu an sekiz yaşında, on yıl sonrasını düşünüyorum, bana benden uzakta bir üniversite hayatı yaşayacağını haber verdiğinde ben ne yapacağım… Buruk bir sevinç mi olacak yaşadığım, korku mu olacak asıl hissettiğim. Peşinden gidebilecek miyim? Gitsem de onu koruyabilecek miyim? Zaten evhamlıydım artık paranoyak oldum. Nasıl olmayayım. İnsanlara güvenimi yitirdim, adalete güvenim kalmadı.

Sevgiyle büyüttüğün, üniversiteyi kazandığında gururlandığın kızın sırf dolmuşta tek başına kaldığı eve dönmek istediği için, canice hunharca işkence edilip öldürüldü. Diyelim ki idam edildi bu caniler, diyelim ki linç edildi, ya da diyelim ki ‘sen annesin en çok senin hakkın bu caniye cezasını vermek, istediğin gibi öldür’ dedi gözlerinden sakındıkları kızları geri gelecek mi? –hayır. Belki bir nebze yürekleri soğuyacak…

Anne yüreği ‘Silahla vursalardı, çok canı yanmıştır…’ demiş. Ne söylenir bunun üstüne. Kelimeler boş. Yaşanılan acı gerçek.

Özgecanımız yandı, ne olur başka canlar yanmasın, Allah kimseyi evlat acısıyla sınamasın… Çok üzgünüm çok…

ozgecan-aslan-2

Özgecanımız Yandı” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

