Eylül’de Adrasan Tatili – Bölüm 3

Tatil öncesi Adrasan Planımızı yaparken tekne turlarını da araştırmış iki güzergâh olduğunu öğrenmiş ve tercihimi Suluada’ güzergâhına giden turdan yana yapmıştım. Hatta araştırırken Ramazan Kaptan’ın internet sitesini bulmuş telefonunu not almıştım. Çocukla nasıl olur ki falan derken karar verdik Ramazan Kaptanı bulduk ama o bize Ceneviz Koyu Turunu tavsiye etti ‘çocukla daha iyi olur’ dedi. Biz de kaptanı dinledik ve muhteşem Ceneviz koylarını gezdik. Bizim sevdiğimiz gibiydi. Kalabalık, vur patlasın çal oynasın tıkış tıkış turlardansa yine tatilimizin sakinliğine uygun, daha az insan biraz daha küçük tekne olsun istedik. Ramazan Kaptan’ı tercih ettiğimize de hiç pişman olmadık. Kendisi misafirlerine çok ilgili biri, uyuyan bebe için minder örtü ne gerekiyorsa hemen temin etti de Ekincik mışıl mışıl uyudu. Öğle yemeğinde leziz balık menüsü, çayı, kahvesi ile keyfimiz ve midemiz yerindeydi tur boyunca. Bebe var deyip vazgeçmemekle iyi yapmışız.

edrassa39k edrassa33k edrassa34k edrassa37k edrassa38k

Otelimize döndüğümüzde ise balonlarla konfetilerle karşılandık. Hüseyin Bey bu kadar misafirperver bir otel sahibi 🙂

Şaka şaka Sıla’nın doğum günü kutlaması varmış o akşam…

Resim 1647 edrassa36k

Buralara kadar gelmişken aslında gezilecek görülecek çok yer vardı. Hepsini görmeye imkanımız olsaydı keşke. Biz çok sevdik belki yine gideriz oralara ama Olympos’a uğramadan gitmeyelim dedik. Zaten planlarım arasında da vardı. Olympos’ta Meriç’in suratı asıktı, çünkü gidiyoruz diye üzgündü. Orada da ‘denize gireceğiz’ dememe rağmen diretti ne denize girecekmiş ne de mutlu olacakmış. Dolayısıyla mayosunu giymeden çıktı o tarih ve doğanın buluştuğu gezdiğim en güzel yola… Plaja gitmek için geçtiğimiz yol Kral Zeus’un mezarı, antik tiyatro, hamam kalıntıları Roma devrine doğru büyülü yolculuğa çıkartıp iki yanda kayalarla çevrili Adrasan gibi ince taneli kumla bezeli kumsalı ile Çıralı Plajı eşsiz güzellikte. Meriç’te bu güzelim sahili, berrak denizi görünce pişman oldu mayosunu giymediğine ama yapacak bir şey yoktu, onlar da sahilde abla kardeş takılıp taş topladılar.

İşte Olympos fotoğraflarım…

olimpos12 olimpos2 olimpos3 olimpos4 olimpos5 olimpos6 olimpos7 olimpos8 olimpos10 olimpos11

Artık dönüş yolculuğu başladı bize hüzün çöktü inceden ve inceden bir yağmur başladı sonra ise bardaktan boşanırcasına yağmura tutulduk o yüksek tepeleri dağları aşarken. Adrasan’da üzüldü belli kendisini bu denli seven insanların vedasına, ondan gözleri yaşlıydı…

Dönüş yolunda aynı hatayı yapmadık tabi, doğru yolu bulduk Antalya – Denizli yolundan gittik. Evet, daha iyi yaptık. Yol manzaraları insanı öyle içine çekiyor ki heryerde durup konaklamak istedik. Ama bizi dört gözle Aydın’da bekleyenlerimiz olduğu için sadece Antalya’da da kısa bir mola verip Aquarium’a girdik. Giriş ücretini öğrenince ufak çaplı bi şok yaşadık ama Meriç’in görmesini çok istediğimizden görmeden gitmeyelim dedik (giriş ücreti: 97 TL).

Resim 1682 Resim 1675 Resim 1677 Resim 1680

Bir tatili daha böyle bitirdik… Ve düşündüm de hayal kurunca oluyorsa madem evrene attığımız mesajlar yerine ulaşıyorsa yani o zaman seneye ver elini Mallorca-Barcelona /İspanya 😉 😀