Anne Elinden…

#blogfırtınası 16. gün

Haftasonu anne ve babamı ziyarete köye gittik… Hava da öyle güzeldi ki.

Köy denince akla gelebilecek ne varsa yapmaya çalıştık. Bol bol temiz hava aldık kızlarla. Hayvanlarla oynaştılar, toprakla haşır neşir oldular, dalından meyve topladılar…

Köy denince soba olmazsa olmaz, soba varsa da kestane olmazsa olmaz. Bol bol kestane pişirdik sobanın üzerinde. Çıtır çıtır çıkardığı ses, evin içine yayılan kokusu öyle güzeldi ki o kokuyu içime çekmeye, yemelere doyamadım…

Anneme ne zamandır canımın keşkek çektiğini söyledim ama keşkek bizim oralarda öyle aman bu akşam yemeğe bi Keşkek yapalım da yiyelim denilip yapılacak bir şey değildir. O bir ritüeldir. Asıl düğün yemeğidir. Düğünlerde bir gece önceden aşçılar (bu aşçılar yine köyden teyzelerdir) ocaklara buğdayı, eti, yağı, suyu koyar az ateşle tıkır tıkır sabaha kadar pişer tatları iyice birbirine geçer. Sabah da köyün delikanlıları toplanır keşkeği imece usulü döverler, et lime lime olur… Düğün yemeği dedim ama mevlütlerde, bayramlarda ve de özel misafirlere de yapılır.

Bir de annem gibi kızımın canı çekti diye de yapılır. Annem sobanın üzerine akşam koydu malzemeleri sabaha kadar tıkır tıkır pişti bizim keşkek. Sabah kalktığımızda da annem onu bir güzel dövüyordu 🙂

keskekSabah on gibi yaptığımız kahvaltıda keşkek vardı yani. Üzerine salçalı sos yaptık ooooh misss kaç tabak yedim hatırlamıyorum. Ama iyi ki yemişim bir daha ne zaman yerim belli değil. O da öyle bir yemek ki yapıldığında yemeli sonra ısıttığında ilk anda ki lezzeti alamıyorsun.  Düğünde yediğimiz keşkeklerden fazlası vardı azı yoktu. Harikaydı. Yine olsa yine yerim.

Annem ‘neden fotoğraf çekip duruyorsun sakın kardeşine gönderme canı çeker gurbet ellerde’ dedi. Ben de anne sözü dinledim göndermedim. Alt tarafı Facebook, İnstagram, Twitter ve blogta paylaştım.

Keşkeği Ege’de bir çok yerde yedim. Bazı yörelerde hafif sulu, bazı yörelerde katı oluyor bizimkisi katıya yakın ve en güzeli 🙂 (bana göre tabi). Zamanla heryerde olduğu gibi köylerde de kolayına kaçıyorlar düğün sahipleri. Çağırıyorlar köfteci, garson vs. zahmetsiz hallediyorlar düğün yemeği işini. Ama bence imece usulü yapılan Keşkek geleneği hep sürmeli…

Temiz havalı, bol gıdalı bir hafta sonu oldu bizim için, Anneevimde kendimi çok özel hissettim, nicelerine ama yanımızda kardeşim de olsun… 😉

16. Günün Konusu: Son yediğiniz yemeği tüm detaylarıyla anlatın, ağzımız sulansın.

İlgili Link : http://tamamenatiyorum.com/2013/11/30/blog-firtinasi/

Anne Elinden…” üzerine 2 yorum

  1. Bana ne ben de ANNENLERİN EVİNDE keşkek istiyorum… Korkma bir şey olmaz:))) anladın sen.İnsan bu kadar özendirilmi yaaa…Yazık Sabiş’ e…Afiyet olsun canım benim, havalar güzelleşsin mutlaka gidelim annenlere…

Bir Cevap Yazın

