Kumri Bir Kurs Kuşu

Kumri komşunun kızı ingilizce kursunda öğrendiklerini kendisiyle paylaşınca tutturdu ‘bende ingilizce kursuna gideceğim’ diye. Biz de aman kızımız hazır istemişken araştıralım, ağaç yaşken eğilir gönderelim yaşına göre bir kursa dedik. Eve de yakın güzel bir kurs bulduk. Kursta mental aritmetik dersi de vardı. Mental aritmetik öğretmeni Meriç’i aldı ufak bir çalışma yaptı döndüklerinde Meriç bu dersi de istediğini söyledi. Sanırım öğretmenini daha çok sevdiğinden.

Biz de Öğretmen arkadaşlarımıza, bu dersi alan arkadaşlarımıza sorduk aman verin çok faydasını görürsünüz dediler. O ara ödev kabusumuz da var belki dikkatini toplama da işe yarar dedik. İlk haftalar iple çekti kurs zamanını orada çok eğlendiğini söyledi, öğretmenlerini çok sevmişti, öğretmenleri de onu tabi.

Sonra hazin son o kurstaki derslerin de ödevleri olunca zaten okul dersi ödevlerinden bunalan Kumri sıkılmaya başladı. ‘Hafta sonları da kursa gidiyorum, hiç oynayamıyorum, sizi özlüyorum bıdı bıdı… ‘ derken Meriç kursu bırakmak istedi. Biz de kendisine hak verdik. Cumartesi kursa gittik bırakma kararımızı öğretmenlerine bildirmek ve vedalaşmak için. Mental Aritmetik öğretmenimiz karşıladı yine Meriç’i kucaklayıp öperek. Oturduk Meriç kararını bildirdi öğretmenine. Öğretmeni saygı gösterdiğini ama ne zaman isterse gelebileceğini söyledi. Sonra Meriç’i ne kadar sevdiğinden bahsetti, onun çok özel bir çocuk olduğunu, sevgisini her fırsatta göstermesinin kendisini nasıl mutlu ettiğini, bu yüzden Meriç’i ayrı tuttuğunu… ve kızcağız resmen ağladı. Ben durur muyum bende ağladım. Bak hala ağlıyorum.

Neyse vedalaştık…

Yolda gidiyoruz Kumri’ye ‘Meriç öğretmenin seni ne çok sevmiş, çok duygulandı değil mi’ dedim.

Kumri: ‘evet bende onu çok özleyeceğim. Sen de duygulandın di mi anne?’

Ben: ‘He’

Kumri: ‘Neden?’

Ben: ‘Seni ben çok seviyorum ama başkaları da seni bu kadar candan sevdiğinde çok duygulanıyorum.’

Kumri: ‘hııı’

Ben: ‘Sen duygulanmadın herhalde öğretmeninin ağlamasından söylediklerinden…’

Kumri: ‘Aslında duygulandım da kendimi tuttum’ 

Peh onun kadar olamadım.

İşte hala yoldayız. Ben bir afiş gördüm. ‘Kral Çıplak’ Çocuk tiyatrosunun afişi. Döndüm Meriç’e: Meriç seni tiyatro kursuna mı yazdırsak?

Meriç: Hayır kalsın anneee.

ben: neden ama sen çok seviyorsun tiyatroyu?

Meriç: Evet seviyorum ama şimdi kursa başlayacağım öğretmenim bana diyecek şuna çalış gel, şunu oku gel yine bırakacağım. (doğru söze ne denir)

Biz geçen yıl da Kumriyi piyano kursuna gönderdik. Müzikte hep şaşırtmıştır çünkü bizi. İngilizce sözleri bile kolayca ezberler, bir dinlediği müziği unutmaz hemen hatırlar. Düet yapan iki yapancı sanatçının tekini dinlediğinde ‘Anne Jennifer Lopez’le birlikte söyleyen adam değil mi bu?’ der. (ki ben hiiiç hatırlamam) İşte kurs öncesinde yaptıkları demo derslerinde öğretmeni Meriç’in çok iyi bir müzik kulağı olduğunu söylemesi ile (biz zaten bunu biliyorduk tabi) çok heyecanlandık. Okul başladığında başlayan bu maceramızda yaz tatilinin gelmesiyle benim de işe başlamamla son buldu. Piyano öğretmeni de Meriç’i çok sevmişti ve çok umutluydu. Şimdi soruyoruz piyano kursuna gitmek ister misin diye ‘hayır gitmek istemiyorum’ diyor. Zorla olmaz elbet, bu yıl ki okul sorumlulukları boyundan aşkın olduğundan biz de kendisine ses çıkarmıyoruz.

Kumri dahil ailecek biraz maymun iştahlı mıyız? Çok şey mi bekliyoruz bilmiyorum ama sıkılmadan gideceği bir kurs arıyoruz haberiniz ola😀

Hımmm jimnastik olabilir belki😉CYMERA_20131201_184007

Kumri Bir Kurs Kuşu” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

