Tırmık

Bir kaç hafta önce aynı şehirde yaşamamıza rağmen çeşitli sebeplerle bir türlü görüşemediğimiz arkadaşım Esin’le şeytanın bacağını kırdık. Ve Esin 7,5 yaşındaki ikizleriyle bize geldi. Çocuklarımız anlaştı kaynaştı, çok güzel bir gündü…

Ta ki muhabbetin en koyu yerinde Kumri feryat figan, ağlaya zırlaya apartmanı ayağa kaldırana kadar. Sitenin bahçesinde kediyi severken (zebellah gibi bir kedi bu arada) tırmalamış öyle büyük bişi değil iki nokta şeklinde. Önce bi korktum ama tırmıktan birşey olmaz diye düşündüğüm için çok da büyütmedim. Sabunla güzelce yıkayıp baticon sürdük. Ama bizimkinin canı kıymetli o elini kıpırdatmadı bile korkusundan. Kırılmış gibi davrandı adeta.

Bu hali kurs öğretmeninin de dikkatini çekmiş, ders bitiminde bizi çekip ‘çok canı yanıyor elini kıpırdatamıyor bir doktora götürseniz’ dedi. Meriç’e sorduğumuzda da  acıdığından değil ama korktuğundan kıpırdatmadığını söyledi ama benim içime bir kurt düştü bi kere. Doğru bir polikliniğe gittik. Olayın nasıl olduğunu bizim ne yaptığımızı hepsini anlattık nöbetçi doktora. O da ilk müdahale gayet iyi biz de tetanoz aşısı yapalım dedi. Aşıyı yaptı, yarayı tekrar temizleyip kapattı.

Ama Meriç bu arada yine aşıdan korktuğu için, elinin acıyacağını düşündüğü için durmadan ağlıyor.

O gün öyle geçti…

Ertesi gün günlerden Pazar. 10 Kasım Atatürk’ümüzü anma töreninde Meriç’in öğretmeni ile konuştuk. Meriç hemen anlatmış tabi. Öğretmeni dedi ki benim de çocuğumun çenesinden Köpek dişini geçirdi kuduz aşısı yaptılar. Ben de ‘şükür gerek görmediler’ dedim ama içime düşen kurt yerleşir gibi oldu. Tören bitimi hemşire olan arkadaşımla laflayarak eve gidiyoruz ona da anlattım ‘tırmık maceramızı’ ve tetanoz aşısı yaptılar dedim. O da ‘ne alaka tetanoz aşısına ne gerek var kuduz aşısı yapmaları gerekirdi’ dedi. Ben ‘yok canım tırmıkla kuduz mu olurmuş’ dedim ama o içimdeki kurt beslendi büyüdü de büyüdü.

 Tabi benim çocuğumu kaç kere tırmaladı, hiç birşey olmadı diyen de çok oldu ama özellikle netten okuduklarımdan sonra ben artık yerimde duramaz hale geldim bir kere. Korku ve endişe ile aile hekimimizi aradım ‘aslında tırmıkla bişi olmaz desinler diye bakıyorum’ ama o da beni hemen Kuduz Tedavi Merkezi diye bir yere yönlendirdi. 

Kumriyi okuldan aldık ve merkeze gittik. Kumriye yol boyu anlatıyorum aşı olman gerekebilir, bu aşı seni kediden geçecek herhangi bir rahatsızlığa karşı koruyacak diye diye onu alıştıracağım güya ama hep en başa tekrar tekrar dönüyor, sorular, sorular… Ben de korkudan üç buçuk atıyorum haberi yok. Bir de aşı ile ilgili de bir sürü yan etki bilmem ne okudum içimde depremler oluyor resmen.  

Merkeze vardığımızda, Kumri gibi tırmık yiyen, ısırılan çok kişi vardı sırada. Sıra bize geldiğinde olayı anlattık, kaydımızı aldılar ‘kediyi gözden kaçırmayın şu şu tarihlerde bizi arayıp kedi ile ilgili durum bildirin’ dediler.

O günlerin son günüydü bugün çok şükür kedi hayatta. İşyerinde milletin diline düştüm kedi tırmığı yüzünden zırlayan anne olmam sebebiyle ama olsun  ben tedbirimi alayım da varsın dalga geçsinler… Bu olay da tarihe not edilsin…

Tırmık” üzerine 2 yorum

  1. Beni lisedeyken kedi tırmalamıştı ayak bileğimden, aile hekimi olan teyzem kaptığı gibi kuduz tedavi merkezine götürmüştü. “Yeaa minik tırmıktan nolcak yeaa” deyip duruyordum gerçi ama götürdü işte inatla. Kedi de hamileydi bu arada, ‘takip edin 10 gün’ dediler fakat doğum için saklandığından olsa gerek bulamamıştık bayağı. Evin hâli şenlik gibiydi🙂 Panik, endişe, korku.. Sonra bebişleriyle beraber ortalarda görünce rahatlamıştı herkes🙂 Gerçi önlem olarak tetanoz da vurmuşlardı.

    Kumri erken yaşta tecrübe etti bu macerayı🙂

    • gerçi sitenin kadrolu kedisiymiş ama 10 gündür aynen bizde de endişe, korku, panik hakimdi… Doktor trafik kazasında bile ölse aşı yapılır dedi. Neyse ki gerek kalmadı şimdi mutluyuz :))

Bir Cevap Yazın

