Etme Bulma Dünyası

Bizim ödev sorunumuz tam gaz devam ediyor.

Her gün diyorum  ‘kızım ödevini biz gelmeden bitirmeye çalış ki’ akşam beraber oyun oynamaya, kitap okumaya vaktimiz kalsın’. ‘Tamam anne’ diyor ama genelde ödevler tamamlanmış olmuyor. Bahaneleri de çok: ‘hava çok güzeldi dışarı çıkmak istedim’ ‘Ödev çoktu canım istemedi.’ ‘Arkadaşım geldi onunla oynamak zorunda kaldım.’ vs…

Böyle olunca akşam evde kıyamet kopuyor, ödev yapmak istemiyor. Ağlıyor, zırlıyor… E boşver yapma da diyemiyoruz, öğretmenimiz kesinlikle yapılacak diyor. Geçen sayfalarca ödev yaptık, iki satırı atlamışız öğretmeni hemen not yazmış ‘ödev yapmadan gelindi.’ Böyle bir not almak da hiç hoş olmuyor açıkcası.

Geçenlerde odasında bebekleriyle oynayan Kumriyi dinledim çaktırmadan.  Akşamları ödev yapmamak konusunda direnen Kumri o değil sanki. Okulda ne öğrendiyse bebeklerini karşısına dizmiş onlara öğretiyor, yapamayanlara kızıyor, bağırıyor, tahtaya o kalemi öyle sert sert vuruyor ki benim bile ödüm koptu. Hatta onlarla oynarken yeni kelimeler (okulda öğrenmediklerinden) türetiyor, bu inanılmaz hoşuma gitti.  Şimdi madem okulda güzel güzel öğreniyorsun bebeklerine öğretmenlik bile yapıyorsun neden bize zorluk çıkarıyorsun? Ödevini uğraştırmadan yapsan da beraber mutlu mesut akşamlarımız olsa daha iyi olmaz mı?

Ama o bebekler seni öyle bağırtıp duruyor ya oh olsun sana Kumri sen bunu hakettin, etme bulma dünyası be annemmm!

 

Etme Bulma Dünyası” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

