Doğal Öksürük Şurubu Tarifi

İlaçlarla aram hiç iyi olmadı. Çok kötü grip olduğumda baktım ölüyorum ancak o zaman bir ağrı kesici, kas gevşetici almayı düşünürüm. Ama bunun karşılığında bitki ve çaylarından faydalandığım da söylenemez. Yine mecbur kaldığımda içerim.

Ama konu çocuklar olduğunda çoğu anne gibi benim de doğallık takıntım nükseder. Çocuklar için ilaç kullanmak daha zor gelir bana. Doktor her antibiyotik, öksürük şurubu verdiğinde ve benim bunu çocuğuma içirmem gerektiğinde bir vicdan azabı sarar her yanımı. İçiriyorum ama acaba kötülük mü yapıyorum muhasebesinden yakamı kurtaramam. Hal böyle olunca çocuklarım için doğal olanı araştırmak bulmak, kullanmak da en birinci vazifem oluyor.  

Okulların açılmasıyla evde tehlike çanları çalmaya başladı. Meriç’e önlem olarak her sabah ıhlamur içiriyorum, ceviz yediriyorum ve İpek Hanımın Çiftliğinden aldığım pekmezden içiriyorum. Ve şimdi soğuk kış günleri ve getirmesi muhtemel öksürük için doğal bir şurup hazırladım. Çok umutluyum kendisinden. Zencefil, bal ve limon zaten muteşem kış çayı değil midir? İşte bu da şurubu🙂

Küçük bir kavanoza, yıkanmış limonları dilimleyip ağzına kadar doldurun. Sonra zencefili rendeleyip kavanoza ekleyin (bir dahakini taze zencefille yapacağım çünkü kuru zencefili rendelemek çok zor.) En üste balı kavanozda hiç boşluk kalmayana kadar dökün.

Desktop

Kavanozun ağzını kapatıp buzdolabında saklayın. Aslında dolapta bir ay bekledikten sonra içirmek gerekiyor ama eğer acilse hemen de kullanabilirsiniz.

Kullanımı da basit isterseniz kaşıkla verin, isterseniz şuruptan bir kaşık alıp fincana koyun üzerine sıcak su ekleyip verin.

Bebelere afiyet şifa olsun.

Hastalanmadan geçirdikleri bir kış olsun…

Bir Cevap Yazın

