Ekin ve Arkadaşları ve de Anneleri

Önceki gün sitenin parkında Ekin’den 18 gün önce doğmuş bir bebek ve annesiyle tanıştık. Ekin bir heyecanlandı bir heyecanlandı biz anneler olarak şaştık bu arkadaş canlılığına. Neyse efendim ben çaktırmadan -hiç de tüm gününü twitter’da, bloglarda geçiren, yapanlara burun kıvıran bir anneye yakışmayan bir edayla – diğer bebeği inceledim.  Kilosunu, boyunu, dişleri çıkmış mı çıkmamış mı… (Aralarında 18 gün önce olunca istemeden inceliyor insan napiim.) Sonra da karşılıklı arkası gelmeyen sorular, ne yiyor ne içiyor, aa bak şunu da yap çok iyi geliyor şeklinde klasik iki anne muhabbeti ederken oooo bi bakmışız karanlık çökmüş. Konuşamadıklarımızı konuşalım diye birbirimize gelme gitme sözü verdik. Tabi karşılıklı muhabbetimizden keyif almasak tekrar görüşmeyi düşünmezdik.

Mesela dün akşam yine parka çıktığımızda kaşılıklı bloklarda oturduğumuz Ekin ile arasında 1,5 ay bebeği olan balkonda karşılaştıkça selamlaştığımız diğer anneyle de bir daha mümkünse görüşmemeyi diledim.  Öncelikle çalışıyor olmamı acımasızca yargıladı, ‘nasıl bırakırsın ben hayatta bırakmam (ki saygı duyarım) bakıcı nasıl bakıyor iyi bakıyor mu bari? ah nerden bileceksin? ben yaptığım yemeklerden size getireyim de çocuk doğru dürüst bir şey yesin.’  Çocuklarımın isimlerine kadar eleştirmeye cüret etti. Allah’ım kabus gibiydi o konuştukça içim daraldı. Bir karşılaştırdı bir karşılaştırdı. Elbette susmadım bende verdim cevabını. Ama bu arada ağladım ağlıycam o kıvama geldim ki imdadıma Meriç yetişti ‘anne beni sallar mısın?’ ay ne demek hemen kaçtım ordan. 

Çok şükür bakıcımdan çok memnunum. Onu benim karşıma Allah çıkardı. Meriç’in okuldan arkadaşının annesi. Biz kızları okuldan almaya gittiğimizde sık sık görüşüyor, birbirimize misafir oluyorduk. Bakıcı muhabbeti yapmadan öncesinde aramızda karşılıklı bir sevgi, güven vardı. Ben okulun başlarında koca göbeğimle Meriç’i almaya gelip giderken  bana kendisi ‘bebek doğduktan sonra senin için zor olur, eğer kimsen yoksa alacak ben Meriç’i okul çıkışı eve getiririm dert etme’ demişti. Ben gerçekten çok sevinmiştim, çünkü düşünüyorduk iki adımlık yer için servis mi bulsak, babası öğle arası işten gelip okuldan Meriç’i mi alsa… Benim için adeta kurtarıcı gibi olmuştu onun teklifi. Aynı şekilde Ekin’e bakıcı ararken de. İhtiyacı olmasına rağmen eşi çalışmasını istemiyordu ben de hiç üstelememiştim ama baksa ne iyi olur diyorduk annemle. Bir kere çok vicdanlı bir insan, çocuklarımın sağlıklı beslenmeleri için benim kadar kafa yoruyor, uyku düzenine çok dikkat ediyor. Herşeyden önemlisi kızlarımı çok seviyor. Sevgisinde ne kadar samimi görebiliyorum. Kızlarım da onu seviyor. Meriç zaten gün boyu neler yaptıklarını anlatıyor. Bakıcımız kızını da bize getirdiği için iyi oluyor Meriç’te sıkılmamış oluyor.

Kendim bakmayı çok istedim ama olmadı, evdeki hesap tutmadı ama içim gerçekten rahat çok şükür. Millet de bir rahatlasa… 

Ekin ve Arkadaşları ve de Anneleri” üzerine bir yorum

  1. Şiir bilgisinin en önemli özelliği bu bilginin genel bir bilgi olmamasıdır. Çünkü şiir devingen ve değişken, her seferinde tek ve özgün olan çok özel bir varoluş biçimine sahiptir. Bu özellik başka şairlerin şiirleri için olduğu kadar aynı şairin şiirleri için de geçerlidir. Şiirle her karşılaşmamız bir öncekinden farklı, yeni bir karşılaşmadır. Bunu hiçbir zaman akıldan çıkarmamak ve şiire önyargısız yaklaşmak gerekir. Yapılması gereken en doğru şey şiir karşısında önceki bilgilerimizi bir ihtiyat olarak askıya almak olmalıdır. Çünkü şiir kendi bilgisini yine kendi eskiten organik bir yapıdır. Onun bu özelliği insanı elinde uygunsuz bir anahtarla kapı önünde bırakmaya hazırdır.

Bir Cevap Yazın

