6. Ay – Aşkımız Karşılıklı

İki çocuklu hayatımızın altıncı ayını da geride bıraktık. Ekin’i görenler ‘ne çabuk büyüdü diyor’ ve arkasından ekliyorlar ‘tabi bir de sana sormak lazım’ bende onlara katıldığımı söylüyorum gerçekten çok çabuk büyüyor bu veletler. 

Bir üç aylık olsun rahat edersin inanışı vardır ya bir de Altı aylık olduğunda yapacak olduklarıyla ilgili beklenti vardır. İlk altı ay sadece anne sütü kuralının da sonudur ve bebekli hayatın dönüm noktası olan şeylerin en önemlisi en önemlisi ek gıdaya geçiştir sanırım. Ben geçen ay başlamıştım ufak ufak tattırmaya geçen yazımda da bahsetmiştim. İyi de yaptım diye düşünüyorum hala.  

Altı aylık Ekin neler yapıyor derseniz buyrun🙂

Sabahları kalktığında -ki en sevdiğim anları- inanılmaz keyifli, gülücükler saçan bir bebe oluyor. Bu önümüzdeki saatler için bana verdiği avans elbette. Herkesler inanır da ben bilirim. Artık öyle eskisi gibi yatmak falan yok, hep bir hareket halinde. Kucak istediği yetmiyormuş gibi yönlendiriyor. Hop o tarafa hop bu tarafa top misali yuvarlanıp gidiyoruz bütün gün.

Artık ek gıdalara iyiden iyiye başladık. Gurme Bebek‘in çok yardımı dokundu bu konuda. Bizim bebede bu konuda çok zorlamadı iştahlı gibi görünüyor ama öyle herşeyi de yemiyor. Beğendiği bir şey ise kaşığın tabakla olan mesafesinde bile sabırsızlanıyor. Ama zorlandığı bi konu var bugünlerde ek gıdanın beraberinde getirdiği bir sorun olan KAKA. Üç dört günde bir yapıyor ama nasıl derler tam yapıyor böyle kokulu kokulu. Tamam tamam uzatmıyorum🙂

Ekin’e karşı başlayan aşkımdan bir önceki ayda bahsetmiştim bu ay anladım ki bu aşk karşılıklı. Başkasının kucağındayken gözü hep beni arıyor. Kucaklanıp sevilmeyi tamam seviyor ama benim kucağımda olması onu daha çok mutlu ediyor. Bir de Meriç’i takip etmek en sevdiği başka bir şey. Onu gördüğünde çok mutlu oluyor, ona bakarak oyalanıyor hani yataklara takılan dönen oyuncaklara bakar ya bebeler işte Ekin’de ablasına bakarak gülücükler atıyor. Kıpırdak Meriç’te kardeşinin bu ilgisinden sevgisinden çok memnun. Onlar mutlu ben mutlu.

Kısa süreli de olsa oturmaya başladı. Oturmaya başladığından beridir de yatmanın sıkıcılığını keşfetti. Biliyorum ki tutunarak da olsa yürümeye başladığında da ne yatmak ne oturmak isteyecek daha hareketli günlere az kaldı.

Epeydir dişlerini kaşıyor ama henüz çıkan bir dişimiz yok. Ne bulsa ağzına götürme eylemine de aynen devam. Sert birşeyse o bulduğu başlıyor salyaları aka aka kaşımaya. Diş kaşıyıcının yüzüne bakmıyor. Bende pırasa, havuç veriyorum. Bu aynı zamanda o sebzelere aşina olmasına ve sevmesine de yarıyormuş. (‘ben öyle duydum’)

Değişik sesler çıkarıyor. Sesinin akordunu ayarlıyormuşcasına, ince-kalın, sakin – çığlık şeklinde. Bazen muhabbet eder gibi onunla yapılan konuşmalara cevap veriyor bazen ablası bağırıyor o da bağırıyor. Bugünlerde en eğlendiğimiz şey ise kendi ninnisini kendisinin söylemesi. Bizim bıraktığımız yerden o devralıyor.

Beni çileden çıkardığı saatler tabi ki uyku öncesi saatleri oluyor. Ne uyuyor ne duruyor. Ağlıyor, huysuzluk ediyor. Uyuduğunda artık benim de pilim bitmiş oluyor. Uyku saatimiz öyle çok geç değil saat 00.00’da uykuya geçiyor. Eğer saat daha ileri gittiyse 01:00- 02:00 gibi işte o gece çoook uzun geçiyor. İşin kötüsü o saatlerde babası çok fazla oyalayamıyor çünkü bıdık beni istiyor. Hani aşkımın karşılık bulmasına sevindim ama bağımlı hale de gelmemeli insan değil mi ama?😉 

Bahar ve Aşk

6. Ay – Aşkımız Karşılıklı” üzerine 6 yorum

    • evet evet kardeş olmalı, ileride daha çok hissedeceğimi ve ‘iyi ki’ diyeceğimi düşünüyorum. (İNŞALLAH!) Kendi kardeşimi özledikçe…Çok teşekkür ederim, sevgiler…

  1. Ne kadar beklemek lâzım hiç bilmiyorum inan. Böyle birden gökten inen bir fikir değilse ben hiç alışamayacağım sanırım bu işe..

Bir Cevap Yazın

