Yaş 35…

Yaş 35…

Geçen yıl ki doğum günü yazımı okudum da amma abartmışım, prenses gibi hissetmişim falan. Aslında geçen yıl değil sadece nedense ben her doğum günümde öyle sırıtık bir ifadeyle dolaşırım sanki herkes benim doğum günüm olduğunu bilirmiş gibi kutlayanlara eyvallah, kutlamayanlarında da kesin bir sürpriz hazırlığı olduğu için renk vermediklerini düşünürdüm. Mesela sabah kalkarım eşimden ses yok oysa, kalkar kalkmaz elinde balonlar hediyelerle günaydın demesi  gerekirdi (hiç böyle bir şey yaşanmadı) o ise her sabah yaptığı gibi kalkmış duşunu alıyor, Hımmm derim o zaman ”kesin akşama büyük bir kutlama var” düşünün artık eğer unutursa başına gelecekleri. Neyse şimdiye kadar hiç unutmadı belki de korkusundan. 

En yakın arkadaşlarım da öyle mesela iş yerine gidiyorum Nuray hiiiiç oralı değil ‘kesin unutmuş numarası yapıyor’ diye düşünüyorum (ve şimdiye kadar hiç yanılmadım) Hadi en yakınlarım böyle ya diğerleri bakıyorum bana gülümsüyor hıh diyorum doğum günümü kutlayacak kutlamadan geçiyorsa bildiğin bozuluyorum bozuluyor-dum. Valla bu yıl nedense unutsunlar hatta bende unutayım istedim. Ama baktım Nuray aramadı, Kocam sabah kutlamadı bende akşama gelişecek kutlama için sabahtan başladım hazırlanmaya. Evi temizledim, ikramlık hazırladım. Kim kime sürpriz hazırlıyor belli değil. Ve yanılmamışım akşama arkadaşlarımız ellerinde pasta kapıya dayandılar. Mutlu oldum tabi hatırlanmak, birarada olmak yeni yaşıma böyle eğlenceli girmek mutlu etmez mi? Şeyyy aslında bende bir pasta yapmıştım :) 

Yaş 35 olunca işte Cahit Sıtkı Tarancı’nın o malum şiiri çınlıyor kulaklarımda:

Yaş otuz beş! yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.
Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?
Benim mi Allahım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar?
Neden böyle düşman görünürsünüz,
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?
Zamanla nasıl değişiyor insan!

Şiirin devamını okudukça moralim iyice bozuluyor. Musalla taşı falan olan kısmı işte. 

Meriç’in geçen sütçü ile muhabbeti vardı Sütçü: Sen sütü seviyor musun?

Meriç: Hayır

Sütçü: Ama süt çok faydalıdır, içmezsen büyüyemezsin,

Meriç: Ben zaten büyümek istemiyorum ki,

Sütçü: Olur mu hiç öyle?

Meriç: Ben büyürsem annem ve babam yaşlanır, onların yaşlanmasını istemediğim için büyümek istemiyorum. 

Aldın mı sütçü cevabını hadi al paranı uzaklaş öyle sırıta sırıta git bakalım…

Dün de yani doğum günümde bana dedi ki; ‘anne sen büyüdün mü?’ biraz tuhaf geldi kulağıma ‘büyümek’ ama ‘evet’ dedim. Sonra da dedi ki ‘Ohhh Canım annemmm iyi ki büyüdün, iyi ki yaşlanmadın’ 

Güler misin ağlar mısın zaten bir hüzün çökmüş şiirle birlikte, bir de Kumrim ağlattı beni. Aslında ciddi ciddi bu konuda bir takıntısı olduğunu da düşünüyorum. 

Bu sene içerisinde yaşımı soranlara hep 34 dedim, hatta doğum günümden bir gün öncesine kadar. Kocamın yanında soruluyorsa hemen atladı ’35 oldu 35 diye’ bende ısrarla 34,5 dedim de 35 demedim diyemedim. Sevin bakalım 35 oldum… 

Dün de facebook’ta durum yazısı olarak ‘Yolun yarısı…’ yazmıştım yazarken de böyle bir cevabın geleceğini bekliyordum aslında, sonuçta benimde aklımdan geçmişti böyle bir düşünce ‘en iyi ihtimalle‘… En gerçekçi arkadaşım yazmış Nigar… izin vermez öyle pek hayalbazlığa keskin kelimeleri vardır, hazırlıksız yakalanırsan vay haline… İyi ki var dediklerimdendir Nigar… 

Yaş 35 ben kendim için Çocuklarımla canım ailemle geçireceğim nice sağlıklı huzurlu yaşlar diliyorum🙂

Bir de kahve yapıyorum kendime Hisarönü usulü fincanda ocakta… Afiyetle…

Resim 656

Yaş 35…” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

