İkinci ay bitti – Bunalım başladı

Ekin kızım iki aylık oldu. İki aylık dönemde çok büyük sıkıntılarımız olmadı çok şükür. Gazı çok aşırı olmasa da bazen onu kıvrandırıyor. Ve her gaz çıkarmada az da olsa gelen kaka sebebiyle poposunda mantar meydana geldi. Pişikten korkarken mantara yakalanmak da üzdü tabi. Doktorumuz bunun fazla gazı olmasından kaynaklandığını söyledi. Ve fazla gazı olmasına rağmen bebeğimin çok dayanıklı olduğunu söyledi. Maşallah!

Dün aile hekimliğinde ikinci ay aşılarını yaptırdık. Bu bebeğimin hoşlanmadığı gibi benimde hoşlanmadığım birşey. Onun ağlamasına dayanamıyorum. Meriç’in ilk aşılarında bu kadar ağlamadığını hatırlıyorum, azıcık mırıldanır uyumaya devam ederdi. Ekin yıktı ortalığı…

Meriç’in Ekin ile ikinci ayına gelince işte orada sıkıntı var gibi. Meriç’in huyu suyu değişmeye başladı. Oysa şimdiye kadar öyle güzeldi ki. Ablalık ona çok yakışmıştı, ‘vay be benim kızım abla olmak için doğmuş sanki’ diye seviniyor bir yandan da şaşırıyordun aslında bu duruma. Çünkü o çok ilgiyi seven bütün ilgiyi kendine isteyen bir çocuktu onun da tek aşırılığı budur herhalde zaten. Ve işte korkulan oldu, Meriç hırçınlaşmaya, olur olmaz şeylere tepki göstermeye başladı. Kardeşine karşı hiç bir olumsuz hareketi yok yine de. Alayım da karşıma bir konuşayım dediğimde de beni dinledi dinledi sonra beni dumur eden şu cümleyi kurdu ‘Anne söylediklerini düşünüyorum ama ben daha küçüğüm senin düşündüğün  gibi düşünemem ki’ dedi. Ben de konuşmayı bıraktım.

Bunlar beklenen şeylerdi. Çok şükür çok dert  edilecek şeyler de değil. Konuyu kendime getirmek istiyorum aslında bende de durumlar değişti gibi. Lohusalık Bunalımına henüz mü girdim anlamadım. Evimi hep çok özlerdim, Ev kadını olmak değildi de hayalim çocuklarımla uzun uzun vakitlerim olacak diye evde kalmak isterdim hep. Malum Meriç’e 8 ay bakabildim sonrası hep hasretlik, özlem ve de beraberinde vicdan azabı olmuştu. Ekin doğduğunda iki kızımla bol bol zaman geçirecek olmak düşüncesi çok mutlu ediyordu. Ve de şimdiye kadar eşim ve çocuklarıma adadığım evdeki günlerim çok iyi geçiyordu, yapamadıklarımı yapmak için elimden geleni yapıyordum. Yemek klasörümdeki hiç denemediğim tarifleri deniyor, tertemiz bir evim olsun diye kendimi paralıyordum. İşte bugünlerde ne olduysa oldu.  Sabah erkenden kalkıyorum ve hep aynı şeyler, topla, temizle, yemek yap… Evde olduğunda kadın kısmında birşeyler oluyormuş ya da vakitsizlikten titiz olamıyormuşum bilmiyorum. Misal Meriç ile yapacak bir faaliyet buluyoruz tam o esnada aklıma ocağı temizlemeyi unuttuğum geliyor ve içim içimi yiyor faaliyet bitse de gidip temizlesem modunda kızımla zaman geçiriyorum, buna üzülüyorum ama kendime engel olamıyorum ki. Çalışırken öyle miydi oysa. Hafta sonları hafta içi ilgilenemediğim için kızıma daha çok zaman ayırıyor, ne ocak ne ütü kafamda dönüp durmuyordu. Eğer gezilecekse de kapıyı kapatıp çıkıyordum dağınıkmış pismiş umursamıyordum. Şimdi içime Ayşe Teyze kaçmış gibi hissediyorum.  

Lohusalık döneminin 6 hafta sürdüğünü okumuştum ben ilk 6 haftayı çok iyi geçirdim oysa nolduysa bugünlerde oldu, az önce komşum sordu evde olmak nasıl diye ilk kez ona söyledim sıkıldığımı şimdi de size. Çocuklarını düşünmeyen bir anne mi oldum bu itirafımla bilmiyorum.

İlk resimde Meriç’in geçen yıl çizdiği aile resmimiz, ikinci resimde de bu yıl çizdiği aile resmimiz aradaki farkı bulun 🙂

bizgeçenyılbizbuyıl

İkinci ay bitti – Bunalım başladı” üzerine 2 yorum

  1. çalışan kadının özlemidir hep evde olmak:)ama evde olunca işler farklı oluyor bende aynı senin gibi oluyorum evdeyken. 1 dak. oturamadıgımı bilirim. yine de tadını çıkar evde ve yavrularınla olmanın. hırpalama kendini;) Meriç bence çok akıllı bir kız , bu kadar kıskançlık olacak tabii,ne de olsa artık abla oldu:))

Bir Cevap Yazın

