Herkes öğretmen olmasın!

Biz zamane anneleri çocuklarımızın psikolojilerine çok önem veriyoruz ya, özgür olsun, kendini ifade etme becerisi gelişsin, özgüveni gelişsin diye yırtıyoruz ya kendimizi. Küfürden, şiddetten uzak durması için çabalıyoruz. Bu aralar sürekli nereye kadar diye düşünüyorum. Nereye kadar onları yarattığımız cam fanusumuzda yetiştireceğiz. Evde pek sorun olmuyor çekirdek aile olarak birbirimizi anlıyor, eşim ya da ben koyduğumuz kuralları biliyoruz ona göre davranıyoruz. TV’de şiddet vs. varsa Tv kapanıyor kanal değişiyor. Konuşmalarımız hep dikkatli küfür edeceğimiz zaman içimizden ona kadar sayıyor bu isteğimizi bastırıyoruz. Ya da Meriç’e sinirlendiğimizde bazen sesler yükselse de sabırlı davranmaya sorunun kendimizce belki acemice kaynağına inmeye özen gösteriyoruz. Konuşuyoruz, konuşuyoruz…

Ama işte nereye kadar. Geçenlerde gittiği okulun ilkokul kısmının önünden geçerken ilkokul bebelerinin ağzından çıkan küfürleri işittiğimde küçük dilimi yutacaktım. Bizim ağzımızdan ‘Oha’ çıktığında Meriç ‘Anne oha dedi’ diye şaşırıp kalıyor. İki yıllık kreş geçmişinde çok şükür hep bizi destekleyen bir eğitim aldı. Ama bu yıl gönderdiğimiz devlet anaokulundan da bir o kadar memnun değilim. Bu alıştığımız özel okul hizmetini bekliyor olmamdan kaynaklanmıyor. Devlet okuluna gidip te çok memnun olan arkadaşlarımın çocukları var ama biz şanssızız bu konuda. Neden mi?

Bir kere çocukları sevmeyen bir öğretmenimiz var. Bu da anaokulu öğrencisi için çok çok önemli bir sorun. Onların sevgiye ihtiyaçları var, şefkate. Ben bu yaşına kadar onu korumuşum kollamışım okumuş bilmediklerimi öğrenmiş yanlış bir şey yapmaktan kaçınmışım ve artık öğretmenine emanet etmişim. Bu konuda ona güvenmeyeceğim de kime güveneceğim değil mi? Ki o bu işin, yani benim ordan burdan duyup uyguladıklarımın, kitaplardan okuduklarımın doğru ya da yanlış bildiklerimin en alasının, eğitimini almış. Bende ya da Meriç’te yanlış bir şey gördüğünde uyarmasını düzeltmesini beklerken öğretmenimizin öyle olumsuz davranışlarına, konuşmalarına şahit oldum ve olduk ki… Şaşırdık kaldık, ne yapacağımızı bilemedik önce. Sonra diğer bir kaç veli ile  rehber öğretmenimize derdimizi anlattık. Sonuç vermedi, ilgileneceğini söylediği halde hiç bir şey yapmadı maalesef, tekrar gittiğimizde de bizi müdüre yönlendirdi. Bizde müdüre gittik ama sonuç aynı. Hala sınıf annemiz öğretmenden bir dolu hakaret yemiş müdür onu açık ettiği için. Yani sorun öyle böyle bir sorun değil aslında sorunun çözülmesini beklemek hayal gibi bir şey.

Onun için diyorum ki öğretmenlerin kpss işkencesi yaşamasını, atama çilesi çekmesini doğru bulmasam da en azından psikolojik testten geçmesi gerektiğini şiddetle savunuyorum. Lise öğrencisinin öğretmeninden göreceği sevgiye ve şefkate belki gereksinimi yoktur ama anaokulu ve ilkokul bebelerinin çok çok ihtiyacı var. Öğretmeni  onu okulu sevdirecek ki uzuuuuun seneler gideceği eğitim öğretim kurumundan soğumasın, öğretmenlerine sevgi, saygı duysun. Şu anda Meriç okula gitmemek için türlü numaralar yapıyor. Ve öğretmeninin yaptığı herşeyi de anlatıyor.

En çok etkilendiğim şey de geçen dedi ki” anne ben öğretmen olmaya karar verdim ama bağırmayan bir öğretmen olacağım ben”😦

Herkes öğretmen olmasın!” üzerine 4 yorum

  1. Bazı meslekler var ki gerçekten ciddi bir farkındalık ve bilinç düzeyi gerektiriyor. Öğretmenlik bunların başında geliyor. Bir öğretmenin gerçekten çok kendiyle barışık, komplekssiz olması gerek. Ayrıca yaşam şartları, aldığı para vb ne olursa olsun bunları çocuklara kabalık olarak yansıtmaması gerek. Her zaman sevkatli ve sevecen olmalı. Çok zor bir iş, evet. Ama kendine güvenmeyen yapmasın… Herkes mimar, eczacı, muhasebeci olabilir yeteneği el verdiğince. Ama öğretmenlik farklı…

    • çok ama çok haklısın bu ara biraz değişim göstermeye başladı öğretmenimiz önceleri kesinlikle eleştiriye tahammülü yokken en azından şunu dedi ”belki ben anne olmadığım için sizi anlayamıyorum.” dilerim öğrencilerine de bu değişimi yansıtır, anlar ve sever…

Bir Cevap Yazın

