Ekin ile Bir Ay

Kumrim babannesi ve dedesi ile parkta eğlenirken Ekin kızım da bi dizimde gazını çıkarma mücadelesi verirken yazıyorum bu satırları. İki çocuklu hayatımızda birinci ayımızı geride bıraktık. Nasıl geçti derseniz benden öyle muhteşem pozitif sözler beklemeyin. Alışma evresi diye birşey var bir kere. Tamam hamilelik bu yeni hayata alışma da çok önemli bir dönem ama gerçekleşmeden yani bebeğimizle eve gelmeden anlamak mümkün değilmiş. İlk günler bocaladım yine Meriç’in bebekliğinde olduğu gibi gece ağır uykuma rağmen mıkırdandığında uyandım ama kalkıp onu emzirmek, gecenin bi vakti 3-4 kez bezini değiştirmek, temizledikten sonra özellikle temiz beze tekrar kaka yapması  suretiyle bu işlemin sayısının çoğalması ve uyuyana kadar beklemek oldukça zor geldi. Zaten o zaman anlıyorsun Hanya’yı Konya’yı 🙂

Ekin nazarlardan ırak beni çok ta zorlayan bir bebek değil ‘şimdilik’  bunu da Meriç’in bebekliği ile kıyasladığım için söyleyebiliyorum. Benim o zamana göre daha deneyimli bir anne olmamın da etkisi oldu kendimi övmek için söylemiyorum ama en azından ilkinde olduğu gibi panik değilim, ufak tefek şeyler için hemen telefona sarılıp annemi çağırmıyorum, susturamadığım için kocamı işten çağırıp doktora da koşmadık  ‘henüz’ 🙂

Sezaryenin sıkıntılarını tam olarak atlatmış değilim ama çok şükür her işimi kendim yapabiliyorum. Benim asıl korkum Meriç’ti daha önce de bahsetmiştim. Meriç evimizin tek yıldızıydı Ekin’den önce, onun üzerine dönen bir hayatımız vardı. O da bunun farkında olan bir çocuktu.  Kardeşi olmasını çok istemişti, şimdi de o istedi oldu diye düşünüyor. Aslında onun hazır olmasının etkisi çoktu elbette 🙂 Hamileliğim boyunca onunla konuştuk evimizin yeni misafiri hakkında hazırlamaya çalıştık. Bizimle birlikte belki bizden fazla heyecanlandı, son zamanlarda ise merakı iyice katlanmıştı. Beklerken kardeşi olan arkadaşlarıyla sohbetleri beni çok duygulandırmıştı. Abla olmaktan gerçekten çok mutlu. Kardeşi yüzünü çizdiğinde oturup ağlıyor. Ağlamasına hiç dayanamıyor. Tek sıkıntısı birlikte parka gidememek ama keşke doğmasaydı demiyor bir an önce büyüse de beraber parka gitsek diyor. Ve de hergün nerdeyse ‘iyi ki istemişim kardeşimi’ diyor. Allah bozmasın.

Ekin’e gelirsek… Sarılıktan bahsetmiştim biraz arttı ama çoğalmadı. Tek çaresi bol bol emzirmek dedi doktor öyle yaptım. Başlarda şekerli su verdim doktor normal su ver dedi. Tabi kaynatılıp soğutulmuş. Gün içinde emdikten sonra vermeye çalışıyorum ama pek beğenmiyor küçük hanım. Aile hekimindeki ebe hemşiremizde sadece anne sütü sakın başka birşey verme diyor. Tamam diyorum. Aman napayım doğduğundan beri doktor başka, her hemşire başka, eş, dost, konu komşu başka birşey söylüyor. Tecrübe kazandığım bir konu varsa annelik hususunda o da tüm söylenenleri dinlermiş gibi yapıp kendi inandığımı yapmaktır. Kızımın emmesiyle gurur duyup sütümün çok gelmesiyle övünürken birgün komşum Ekin ağlarken sütün yetmiyor mamaya başla dedi. Güldüm hemde sesli sesli güldüm.  Öyle rahat söyledi ki. Ekin uyuyordu uykudan uyanıp ağlamaya başladı, o kadar. acıkmış olabilir, gazı olabilir altı pis olabilir… Meriç’in bebekliğinde olsa oturur ağlardım, gülüp geçiyorum.

Bu arada ben yazıyı yazmaya iki gün önce başladım ama ancak bitirebiliyorum iki gün sonra!  Bugün işitme testi yaptırdık Meriç’te yoktu yen, çıktı sanırım giderken gerildim ama çok şükür Ekin kızım bu testi de başarıyla verdi 🙂 Testten sonra da aşısı vardı, Meriç’in bebekliğinde bildiğiniz ağlardım aşı olacağında, kaç gün öncesinden karalar bağlardım, hemşireler beni sakinleştirmeye çalışırdı, şimdi de içim gidiyor ama daha sakinim.   

Bir ayımızı toparlamaya çalıştım ama ne kadar başarılı oldum bilemiyorum. Hemen yatıp uyuma düşüncesiyle satırlarıma son verirken herkese selam ederim 🙂 

Bir Cevap Yazın

