35.36 Haftalar – Mis kokulu bebek odası

Haftalar öyle çabuk geçiyor ki nasıl geçtiğini anlamıyorum ve iki haftayı birden yazmak durumunda kalıyorum, bir yandan zaman geçsin bebeğime sağlıkla kavuşup kucağıma alayım derken bir yandan da bu zamanların keyfine varmaya çalışıyorum. Ama gerçek şu ki bu zamanlar öyle kolay geçmiyor artık. Kilom arttıkça çoğu şeyden elimi ayağımı çekmek zorunda kalıyorum mecburen. Yatabilmek, oturabilmek, giyinebilmek bile iyiden iyiye zorlaştı. Bu kez ilk hamileliğimde olduğu gibi kilo almadım diye başta sevinsem de son haftalarda çok kilo aldım. Az yiyeceğim diye oturduğum sofradan son kalkan olduğumu farkettiğimde anlıyorum ama haliyle iş işten geçmiş oluyor. 

Geçen hafta annem geldi ve bizimle kalmaya başladı aslında benim için değil, ben çalışmaya devam ettiğim için Meriç’i okula bırakıp, çıkışta okuldan almak ve onunla ilgilenmek için geldi. Ama anne bu durur mu? Eve gidince tertemiz bir ev, sıcacık mis gibi yemek bulmak gibisi yok. 

Annemi bulmuşken beraber Bebeğimizin çamaşırlarını da hazırladık. Onları yıkayıp, ütüledik ve dolabına yerleştirdik. Yatağını, odasını düzenledik. Odası şimdiden mis gibi koktu.  Bu hafta da hastane çantamı hazırlamaya başladım. Bebeğe kaç takım kıyafet alsam, kendime kaç gecelik alsam bilemedim. Ama ben kendimi tanıyorsam eminim gerekli gereksiz bir dolu şeyle belki lazım olur diyerek çantamı dolduracağım.

Dün doktor kontrolüm vardı. Yeni doktorla ilk kontrol iyi geçti. Kendisi daha önceden tanıdığım bir doktordu zaten, ne sorsam hep ayrıntılı bilgiler verip beni ve eşimi çok rahatlattı. Muayenemiz normalden uzun sürdü sorularım ve doktorun ayrıntılı cevapları sayesinde iyi de oldu. Bu kez renkli doppler ile bebeğime baktı ve şükür anormal bir şey olmadığını söyledi. Kilosu 2630 gr. olmuş. Doğuma kadar üç kiloyu geçmesini istiyorum ben. Tracy Hogg üç kilonun altında doğan bebeklerin kolik olma ihtimalinin daha fazla olduğunu yazıyor.  

Bu arada Harvey Karp ve Tracy Hogg çoğu konuda farklı düşünüyorlar… Ve benim de inandığım bir şey var ki her bebek birbirinden farklıdır ve onu en iyi annesi anlar… 

İşte son durum

Bir Cevap Yazın

