Hayırlısı…

Kumri okullu oldu…

İki senedir  zaten özel bir anaokuluna gidiyordu, bu yıl ise Devlet Anasınıfına başladı. Okula alışma ve oryantasyon süreci sebebiyle minimini bebeler bir hafta erken başladılar, bizde Kumrimle beraber okula gidip geldik çok eğlenceliydi ikimiz için de. Çoğu stresli telaşlı annenin yanında kendimi şanslı hissettim, Çünkü benim Kumrim gayet uyumlu bir Anasınıfı öğrencisi oldu. İlk günden okula alıştı iki saati kısa buldu, öğretmenini sevdi… Kendimi bu konuda şanslı hissettim evet ama o annelerin çocukları evlerinden, annelerinden ilk kez ayrılıyordu yani bu anlamda kim şanslı bilemedim. Hüzünlendim… Sonraaa o çocuklar ilk kez okul ortamına giren çocuklar olduğu için acaba Kumri için bu dezavantaj mı olacak diye de çok düşündüm. İlk hafta yaptıkları şarkı öğrenmek, boyama yapmak, oyun hamuruyla oynamak oldu. Aceleci mi davranıyorum? Alışma dönemi sonuçta ileride birşeyler öğrenmeye de başlarlar değil mi? Bu sene Meriç için duraklama dönemi olsun istemiyorum😦 Ama ne olursa olsun evde desteğe daha çok ihtiyaç olduğu kesin. Çok şükür ki internet anneleri var bu konuda okumaktan zevk aldığım.

Bu 4+4+4 bize de fena vurdu aslında. 63 aylık olan Meriç istersek İlkokula da başlayabilecekti, istemedik. Bu yıl bu yeni sistemin ilk yılı nelerle karşılaşacağımızı bilemedik. Ekin bebeğimiz de bize önümüzdeki ay katılacağından Meriç için yeterince zor olacak durumu bir de okul ile iyice zorlaştırmayalım dedik. Henüz eğitimcilerin bile çözemediği yeni sistemde kafamızda bir sürü soru işareti olduğu halde kızımız bu ilk deneme yılında kobay olsun istemedik. İstemedik ama yeni müfredat öyle garip ki. İlk üç ay anasınıfı düzeyinde eğitim verilecekmiş. Madem böyle bir müfredat olacaktı bıraksaydınız eskisi gibi anasınıfına gitseydi bebeler. Bunca kafa karışıklığına ne gerek vardı değil mi? Bende İlkokul’a mı başlatsaydık demeden edemiyorum bu durumda. Maalesef 4+4+4 Eğitim Sistemini uygularken ne eğitimcileri dinlediler ne anneleri… Hayırlısı bakalım…

Bir Cevap Yazın

