29. Hafta – Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın

Bu hafta şikayet yok söz🙂

Bir kere iyot kısıtlı diyete veda ettim en çok ona seviniyorum. Tokken yapılan 75 gr.’lik şeker yüklemesinin sonucunda yüksek çıkan şekerim neyse ki açken yaptırdığım 100 gr’lik şeker yüklemesinde normal çıktı. Saatler süren açlık, mide bulantısının sonucunda yeni bir diyet yapmak zorunda kalmayacağım için bu sıkıntıları da unuttum gitti. Bu arada şeker yüklemesi ilk hamileliğimde yapılmayan bir testti. 

Kendimi bebeğimin tekmelerini hissettikçe daha iyi hissediyorum. Uzun süre hareketlerini hissetmediğimde ise gergin oluyorum. Mesela geçenlerde iş yerinde stresli, sıkıntılı bir gün geçirmiş üstüne bir de bebeğimin hareketlerini pek hissetmediğim için  iyice gerilmiştim. Aynı günün akşamında eşim elini göbeğime koydu ve ”nasılmış bugün benim meleğim?” dedi. Ben de o an ona patladım ”ne bileyim ben nasıl, sanki bütün gün ultrason aletiyle dolaşıyorum bıdı bıdı… ”Adamcağız neye uğradığını şaşırdı tabi. Sonrasında koltuğa uzandığımda minik meleğim tekmeleri art arda sıraladığında ”babası hiç sormuyorsun kızım nasıl diye” dedim. Bana öyle bir bakışı vardı ki ama sadece ”ah senin şu hormonların” diyebildi. Adam sabır küpü oldu resmen🙂 (bu arada ultrason aletiyle dolaşmakta fena fikir değilmiş di mi?)

Bu hafta ayaklarım çok şişti, diyeti bıraktım diye tuzu fazla mı kaçırdım ya da hareketsizlikten mi bilmiyorum ama şükür o da bugünlerde normale döndü. Normal sızlanmalar dışında çok şükür iyiyim. Harvey Karp’ın Mahallenin En mutlu Bebeği isimli kitabını okudum. Okuduklarımı hayata geçirmekte kolay olur inşallah. Ama annelik fedakarlık demek zaten çok ta kolay olmayacağını biliyorum. Şu an her ne kadar Kumrimi büyütüp daha düzenli bir hayata geçmiş olsam da, bebeğimin gelmesiyle bu düzen altüst olacak olsa da ve bundan gözüm biraz korksa da, heyecanla bekliyorum Elif Ekin‘imizi😉

Hem şöyle bir söz vardı Elif Şafak’ın Aşk isimli kitabında Şems’in Kırk Kuralı içerisinde yer alan ve benim çok sevdiğim:

“Hakk’ ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine teslim ol.

Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın.

“Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir” diye endişe etme.

Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?”

Alışveriş olayına kaplumbağa hızıyla devam ediyorum. Park yatakta karar kıldım, siparişini de verdim. Bayramdan sonra da annemle alışverişe çıkacağız hızlandıracağız şu işi. Sende o zamana kadar uslu dur bebeğim🙂

29. Hafta – Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın” üzerine 4 yorum

  1. Bebegin adini cok begendim adiyla buyusun insallah.Her seyin yolunda olmasina ayrica cok sevindim.

    Daha dun yazdim postlarindan birine “2. bebegim icin 3 yil beklemek zorundaymisim” diye.Simdi gun sayiyorum .Ne guzel noktalamissin yazini..

    • Teşekkür ederim Sibel, biz plan program yaparken geleceğe dair öyle sürprizlerle karşılaşıyoruz ki bazen bozulan planlarımız için önce endişe duysakta vardır bir hayır diyorum ben artık ve sizin için de çok mutluyum anneliği senin kadar seven biri için 3 yıl uzun bir zamanmış demek ki şimdiymiş zamanı :))

  2. İroşumu büyütüp daha düzenli bir hayata geçmiş olsam da, yeni bir bebişin gelmesiyle bu düzen altüst olacak, evet. Ve bundan benim gözüm hala çok korkuyor, tam da İroş bu yıl 1. sınıfa başlayacak. Kızımın ve eşimin yoğun talebine hala net bir cevap verebilmiş değilim. Salıncakta sallanıyorum bir ileri, bir geri.

    Elif Ekin sağlıkla gelsin inşallah🙂

Bir Cevap Yazın

