28. Hafta – Eyvah yine mi diyet?

Dün sabah saatlerinde bu yazıyı yazıyor olsaydım ohhh çok mutluyum sevgili günlük diye yazıma başlıyor olacaktım. Evet tahmin ettiğiniz gibi yine bir sızlanma yazısı. Hatta isyanlardayım…

Salı günü gittiğim doktor kontrolüm çok iyi geçti bebeğimi gördüm nerdeyse 1.5 ay olmuştu görüşmeyeli, iyi de gördüm şükür büyümüş, serpilmiş daracık yeri olmasına rağmen kıpır kıpır, doktor kilosuna 1200 gr. dedi. Maşallah! Sonra rutin muhabbetlerimizi yaptık, şikayetin var mı? ilaçların bitti mi? kilon, yediklerin (ya da yemediklerim) derken ‘sana şeker yüklemesi yapılmadı mı?’ dedi (tam da tatilime gelen randevu tarihini değiştirdiğim için 24 – 28. haftalar arasında yapılan bu tahlil yapılmamıştı.) Ben yapılmadığını söyleyince ‘yapalım onu önemli’ dedi. Doktor’a karşı gelmek olmaz tabi ama Allah biliyor ya ben hiç istemedim o şeker yüklemesini. Neyse aldım 75 gr. Glukoz ve 500 ml. su indim laboratuvara, glukoz ve suyu bir güzel karıştırdı abla. O şeyi içmeden önce kan aldılar, içtikten sonra da iki kez birer saat arayla kan aldılar. Bu arada ben tiroid değerlerime de bakılsın istediğimden fazla kan aldılar.

Neyse çıktım hastaneden midem allak bullak olmuş şekilde. Ertesi gün de hastanenin sitesinden sonuçlarımı aldım, şöööle bir baktım aman herşeyim nerdeyse normal hatta en çok merak ettiğim tiroid değerlerim bile. Hemşire arkadaşım sonuçlarıma baktı ‘normal’ dedi. Ben rahatladım tabi. Sonra ertesi gün nasıl aklıma geldiyse kadın doğum doktorum ve endokrinoloji doktoruma da bir göstereyim bakiim dedim sonuçlarımı. Kadın doğumcum: ‘şekerin yüksek çıkmış gel 100 gr’lık glukozla tekrar yükleme yapılsın’ dedi. Meğer normal değerler arasında görülmesine rağmen benim ikinci saatte 153 olan değerimin 130-140 civarı çıkması gerekirmiş. ‘Belki tokken yüklendiği içindir’ falan desem de yapılacaktı işte yeni yükleme. Bu kez acaba tiroid yüzünden mi diye diğer doktorumu aradım sonuçlarımı faksladım şekerin yüksek çıkmış diğer yüklemeyi yaptır görüşelim dedi. Ama bir de iyi bir şey var ki  Tiroid değerlerim ikidir normal çıktığı için diyeti bırakmamı da söyledi. Sevinmesine çok sevindim de şeker olayı kafamı kurcaladı. Bi kaç gün sonra gidip ikinci yüklemeyi de yapacağız İnşallah bu kez iyi gelir sonuçlar da yeni bir diyet listesi girmez hamilelik hayatıma.

Tatlıyla, şekerle aram pek iyi olmamasına rağmen bu  haftayı da böyle fazla şekerli bir gebiş olarak kapattık…  ha bu arada şeker demişken siz şekerle ilgili şu yazımı okumuş muydunuz? 🙂 

28. Hafta – Eyvah yine mi diyet?” üzerine 6 yorum

  1. en azından tiroid iyi çıkmış canım buna sevin. ayrıca şeker de yüksek değil gibi geldi bana. ama o yuklemeler yok mu aah aaah! seninkini okurken bile midem bulandı. inşallah sonuç iyi çıkar da bi de şeker diyeti çıkmaz. öptüm ikinizi de :*

    • Teşekkür ederim Sema, tiroid değerlerimin iyi çıkması güzel, doktorun diyeti bıraktırması daha güzel oldu. Şeker yüklemesi tok olduğumu söylememe rağmen yapıldı. Dün aç olarak tekrar gittim 100’lük glukozla yapıldı ve sonuçlar iyi çıktı boşu boşuna iki kez yapılmış oldu neyse ki sonuçlar iyi 🙂

Bir Cevap Yazın

