24. Hafta – İlk Hediyeler

24. Hafta bebeğim için bir dönüm noktasıymış yani çok önemli bir haftaymış. Amerika’da bu haftadaki bebek kanuni hak ve özgürlüklerine sahip ayrı bir birey olarak  görülürmüş. Türkiye’de ise bu hakkı bebek 26. haftada kazanırmış. Bu haftanın en önemli tarafı erken doğum sonucu bu haftada doğan bebeklerin yaşatılma şansının tam donanımlı merkezlerce yüksek olması. Çok şaşırtıcı. Nerdeyse tüm organları fonksiyonel olarak görevlerini yapabiliyor olsalar da bu hafta da doğan bebeklerin, işitme, görme ve zihinsel durumlarının belki de yaşamları boyu kontrol altında tutulması gerekebilirmiş. 

Bazen sabırsız hamileler olabilsekte en sağlıklısı zamanında gelen bebek. Allah zamanında sağlıkla kucağımızı almayı nasip etsin. Okuduğum kitapta (Mahallenin En Mutlu Bebeği) Harvey Karp bebeklerin normal zamanlarında doğdukları halde bile 3 ay erken doğduklarını söylüyor hatta doğumdan sonraki üç aylık döneme 4. üç aylık dönem diyor, buna bir de erken doğum eklenirse vay annenin haline. O 4. üç aylık dönemde rahim şartlarını sağlamaya çalışmak sıkıntıları azaltırmış. 

Bana gelince bu haftayı çok şükür iyi geçirdim. En belirgin sıkıntım diş eti kanamalarımdı ve devam ediyor. Bunun dışında normal bel ağrıları vs.

Gebelik.org’ta Doktor Kağan Kocatepe Bebeğin düşünerek mantıklı tepkiler vermeye başladığını söylüyor, çok komik geldi bana. 

Bu haftanın benim için başka bir önemi de kardeşime kavuştum o kavuşma anında önce kocaman göbeğimi gördü tabi ve şok oldu. Ne sandın kızım 6 aylık olduk dedim de birden kendi kendime 6 ay mıııı diye de hayret ettim. Kardeşim minik yeğenine cicili bicili şeker mi şeker kıyafetler almış onların içinde bebeğimi hayal edince çok duygulandım. Bebeğim ilk hediyelerini de teyzesinden almış oldu.

Meriç’e hamileliğim sırasında, doğumumda, doğumum sonrasında hep yanımda olan biricik kardeşim bu kez çok uzaklarda olacak. Yokluğunu hep hissediyordum ama telefonla az da olsa özlemimi dindirebiliyordum. Doğum süreci ise birçok açıdan (psikolojik, fizyolojik) çok farklı onun varlığına en çok ihtiyaç duyduğum zaman o. Öyleymiş daha doğrusu, bir kez daha anladım ki insanın kız kardeşi gibisi yok. İnşallah benim kızlarımda birbirlerini bu kadar çok sever ve hep birbirlerine destek olurlar… Offf bak yine ağlayacağım…    

24. Hafta – İlk Hediyeler” üzerine 8 yorum

  1. Hamileligin bu fonksiyonu var iste Ediz Hun Turkan Soray a sarilsa aglatiyor insani.Sanirim butun algilarimiz acik oluyor o zaman🙂

    Benim ailem ne yazik ki gelemedi.Annemin ilk kiziyim ilk hamileligimi , dogumumu goremedi.Kucuk kiz kardesim 8 yasinda ve okulu birakip , kimseye emanet edip gelemedi.Cok eksikligini , acisini hissettim.Buyuk kizkardesimin sinavlari vardi ve zaten buradan yeni donmustu :(Allah evlatlarimizin kaderini guzel eylesin aile yoklugu , eksikligi gostermesin:(

    • Sibelcim bu gibi durumlarda en çok kendi ailesine ihtiyaç duyuyor insan sende ikincide inşallah ailenle paylaşırsın bu anlarını. Uzakta da olsalar orada sağlıklı olsunlar da zamanla önemli olanın bu olduğunu anlıyor insan. Sevgilerimle…

  2. Şükriye; bende hamileliğim boyunca diş eti kanaması sorununu yaşadım. ilkinde çok korkmuştum hatta. Ama normal olduğunu duyunca rahatlamıştım
    iki kız annesi olacağına çok sevindim🙂 Çok haklısın kız kardeş gibisi yok ve bu anlamda kızlarında çok şanslılar🙂 O hediyeler çok güzel oluyor. Annem almıştı ilk hediyelerimizi. Çıkarıp bakıyordum arada :))
    Hamilelik çok acayip birşey yaaa🙂
    Sağlıkla gelsin Meriç’in güzel kız kardeşi….

  3. Oyy 6 aylık oldu mu bile maşallah size.Hayırlısıyla kucağına aldığın günleri de görürsün inşallah.Kardeşlik güzel bir duygu olsa gerek benim kardeşim yok.Bazen çok hissediyorum bu duygunun eksikliğini..

    • oldu valla🙂 kardeşimle aramızda altı yaş var ben o doğduğunda çok üzüldüm tek olmak istiyordum çünkü🙂 Ama çoook sonra aslında en iyi arkadaşım olduğunu farkettim, inşallah Meriç benim kadar sonra farketmez bunu🙂

  4. ikisinin de kız olması ne güzel:) hayat boyu en iyi arkadaşlar olacaklar. benim de kız kardeşım var…aslında bunları düşündükçe bir çocuk daha yapasım geliyor ama çok zoooor:))

Bir Cevap Yazın

