21. Hafta – Anamoli taraması

Geçen hafta içerisinde Doktor randevum vardı. Doktorumu seviyorum, sevecen, ilgili halden anlayan bir kadın. Ama bazen kafamı karıştırıcı şeyler söylüyor ki ben uykusuz, stresli, sancılı günler geçiriyorum.

Üstelik bu hamileliğimde sakin bir gebiş olmayı hayal ederken öyle de olacağına inanırken düşündüğüm gibi gitmedi. (Allah beterinden korusun.) Hipertiroidi ile mücadelemi biliyorsunuz, canım herşeyi yemek isterken, bebeğime faydası olsun diye yemem gereken bir sürü şey varken kendime engel olmak çok zor iyot kısıtlı diyet beni bu anlamda zorluyor. Ama ona da alışacağız. Üstüne bu hafta gittiğim doktor kontrolünde doktorum benden ‘detaylı ultrason’ istedi. İlk hamileliğimde istenmemişti. Daha önce bahsetmiştim, ikili ve üçlü tarama sonuçlarım normal çıkmıştı. Doktorum kesin birşey söylemek için eğer istersem amniyosentez bıdı bıdı… demişti. Ben de hiç düşünmemiştim, o da kendince risk almak istemiyor. Neyse bu kez de doktorum ‘İkili ve üçlü test sonuçların normal ama bir detaylı ultrason (anamoli taraması) çektirsen iyi olur.’ dedi. O da bu haftalarda çekiliyormuş. 

Beni yine bir telaştır aldı haliyle ‘Yaptırsam mı? sonuç ne çıkacak? olumsuz bir şey olursa ne yaparım?’ gibi sorularla yine kendime eziyet edip durdum. Arkadaşlarımla konuştum kimisi aman ihmal etme çektir ya da boşver hiç çektirme’ dedi. Netice de dün Anamoli Taramamı yaptırdım. Çoook şükür bunu da atlattık sevgili okur, sonuçlar normal çıktı. Bebişim daha doğmadan bir sürü teste tabi tutuldu bu haksızlık ama değil mi? Ben onu detaylı gördüğüme çok sevindim. Ultrasonumu çeken doktor çok iyiydi tek tek anlattı, gösterdi, benim gözümden süzülen mutluluk gözyaşlarına bile ortak oldu. Bebişimin profil görüntüsünü almak isterken bebeğimin elleriyle yüzünü kapatması ise şahaneydi. Bugün de tetanoz aşısı oldum. 

Bu hafta büyüme hızı biraz yavaşlayacakmış, kalp kasının güçlendiği hafta da bu haftaymış. Genel olarak ben kendimi rahat hissediyorum. Henüz ellerimde, ayaklarımda şişme vücudumda çatlak oluşmadı. İlk hamileliğimde çok şişlik olmuştu ama çatlak o zaman da oluşmamıştı.  Şimdiye kadar altı kilo almış olmam da bana göre gayet iyi bu altı kiloyu ilk hamileliğimde ilk üç ayda almıştım dersem siz de bana hak verirsiniz :) 

Artık hafta sonu gelecek olan üniversiteden arkadaşlarımla geçireceğim keyifli zamanlara odaklanabilir hatta şimdi yapacak olduğum ikramların listesini oluşturabilirim🙂

21. Hafta – Anamoli taraması” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

