Zebra Kek

Hafta sonu ne zamandır aklımda olan daha çok görüntüsü ile beni cezbeden Zebra Kek’i yaptım. Tarifi hangi yemek içmek sitesinden aldığımı hatırlamıyorum benim yemek tarifleri klasörümden diyeyim de havam olsun🙂 her ne kadar milyon tane sitenin tariflerinden oluşan bir klasör olsa da.

Zebra Kek

Malzemeler : 

4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı : Yumurta ve şekeri beyazlayana kadar çırpın. Daha sonra süt, sıvıyağ, un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek karıştırmaya devam edin. Kek hamurunu oluşturun. Hazırladığınız hamuru iki eşit parçaya bölün ve ayırdığınız hamurlardan birine kakaoyu ekleyin. Yaklaşık 22-23cm çapındaki yağlanmış yuvarlak tepsinin tam ortasına hamurlardan sırayla 3 er yemek kaşığını dökün(yani 3 yemek kaşığı kakaolu, 3 yemek kaşığı vanilyalı). Bu işlemi yaparken ara vermeyinve yayılmasını beklemeyin siz koydukça kendisi yayılacaktır.  Daha önceden ısıtılmış fırında 160 derecede keki pişirin.

Ben biraz acele edip kakaolu ve sade hamuru iki eşit parçaya bölmek için uğraşmadım göz kararı yaptım ama tutturamadım. Sade kısmı ortada geniş yer tuttu bu yüzden, siz eşit ayırın🙂 Ben de ortasına fotoğraftaki gibi şekil yaptım eşim ve benim baş harflerimizle🙂 Tadı da bizim ev halkı tarafından beğenildi ben de azıcık tadına bakabildim malum o da yasaklı listesinde.

(altta da yeni bir zebra kek denemesi fotoğrafımı ekledim bu kez daha ölçülü, daha sanatsal icra ettim :))

 

Zebra Kek” üzerine 8 yorum

Bir Cevap Yazın

