Yaşasın yemek içmek!

Evde kaldığım o bir hafta da mutfakta keyifli zaman geçirdim. Meriç’in komşularımızla kutladığımız doğum günü için pasta, poaça, mercimek köftesi yaptım. Tariflerini çeşitli sitelerden almıştım ve sürekli yaptığım beni yanıltmayan tarifler olduğu için zorlanmadım. 

Benim en çok hoşuma giden ilk kez denediğim Gül şerbetiydi. Çok basit bir tarifi var. Tesadüfen bir arkadaşımdan duyup yaptığım, herkesin de pek beğendiği bir içecek oldu. Komşularım çocukluk günlerinde annelerinin yaptığı tadı aldıklarını söylediğinde ise çok mutlu oldum. Bu ara ne varsa eskilere olan özlemimden olsa gerek anne, anneanne, babanne tadını aldığım şeyleri çok önemsiyorum. Ve benim gibi bunu önemseyen insanlara ikram ettiğimde daha da keyif alıyorum.

Hazır olan şeylerden uzak durmak için elimden geleni yapıyorum. Mesela hazır meyve sularındansa sık sık limonata yapıyorum. Geçtiğimiz hafta da http://www.portakalagaci.com’dan portakal suyuyla yapılan limona tarifi aldım. Nefis oldu nefis.

Önce Gül Şerbetini nasıl yaptığımı anlatayım, öncelikle belirteyim ki ne tarifi aldığım kişi ölçü verdi ne ben ölçü bildireceğim tamamen göz kararı olayını devreye sokuyoruz. Efeniim ben annemin bahçesinden topladığım taze gülün taç yapraklarını toplayıp güzelce yıkadım. Şehirdeki güllerden yapmış olsaydım sanırım sirkeli suda bekletirdim. Biraz limontuzu, gül yaprakları ve suyu kavanozlara pay ettim. Kavanozların kapaklarını sıkıca kapayıp, güneşte üç gün dinlendirdim. Sonrasında kavanozdaki suyun rengi gülün rengine döndü bu görüntü için bile değerdi 🙂 Son işlem olarak şerbeti süzüp, içine damak tadımıza göre şeker  katarak, soğuması için dolaba koydum.

Görüntü şöyle bişi oldu 🙂

Portakal Ağacından aldığım Portakallı Limonata için de tarif şöyle:

Portakallı Limonata:

Malzemeler:

  • 4,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik taze sıkılmış limon suyu
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik taze sıkılmış portakal suyu
  • 2 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • buz kalıpları
  • limon dilimleri

Hazırlanması:

  1. Derin bir cezvede 1,5 su bardağı suyu ve 1 su bardağı şekeri kaynatın. Kaynamaya başlayınca altını kısıp 10 dakika daha kaynamaya bırakın. Daha sonra altını kapatıp ılınmasını bekleyin. Ilınınca sürahiye alıp limon ve portakal suları ile kabuklarını ekleyin. Buzdolabında 1 saat soğutup ardından kalan suyu ilave edin. Buz kalıpları ve dilerseniz limon dilimleri ile servis yapın.

Ben bu tarifle yaptığım limonatamın fotoğrafını iki kez yapmış olmama rağmen çekemedim, daha önce  sade limonla yaptığım limonatamın fotoğrafını ekliyorum.

Yaşasın yemek içmek!” üzerine 4 yorum

Yorum bırakın