Kadın aklımla…

Kendimi tutayım diyorum olmuyor arkadaş.

Uzun zaman benim ve benim gibi binlerce annenin uykularını kaçıran 4+4+4 eğitim sistemi değişikliği ile şaşkına döndük. Minicik yavrularımızı o sıralarda düşünemedik. Çünkü onların yeri orası değildi oyun çocuğuydu onlar. Bu kadar erken yaşta başlayacakları okul hayatından çabucak sıkılacaklardı. Büyük tuvaletini yaptığında hala bize seslenen kızım gibi 30-35 (en iyi ihtimalle) öğrenciyle bir öğretmen nasıl ilgilenebilirdi, yetebilirdi. İşin kötüsü hiç bir öğretmen arkadaşım da daha iyi olacak bu yeni eğitim sistemi demedi. Görüştüğüm bir il milli eğitim müdürü de aynı şekilde ‘göndermeyin’ dedi. Eee eğitimciler göndermeyin derken ille de bu kanunun çıkarılmasının oldu bittiye getirilmesinin gereği neydi???

Şimdi de sezeryan ve kürtaj kanununu çıkaracaklarmış. Neymiş sezeryanla ikiden fazla doğum yapılamazmış, neden ülke nüfusunun büyümesine engel olunuyormuş. Kürtaj 4 haftalık hamilelikten sonra yasaklanacakmış falan filan.

Ben Allah’a inancı olan biriyim. Kürtaja hiç bir zaman sıcak bakmadım. Arkadaşım kürtaj olacağını söylediğinde içim cız etti ‘yapma’ dedim. Ama onun kendince sebepleri vardı, onun bedeniydi, kararıydı saygı duydum. Bu ülkede neler yaşanmıyor. Gazetelerde televizyonlarda kadınlar cinsel şiddete maruz kalıyor. Şimdi ailesinden birinin çocuğunu doğursun mu? Kendisine sorulmadan uğradığı şiddetin sonucunda hamile kaldığı çocuğu doğursun mu? maddi zorluklar içerisinde yiyecek yemeye muhtaç yaşamaya çabalarken hamile kalan kadın mutsuz edeceğini bile bile o çocuğu doğursun mu? Elbette doğum kontrol yöntemi değil, hiç kimse de istemez kürtaj olmayı ama bazen mecbur kalınan durumlar olabiliyor. Kadının bu hakkını da elinden bu şekilde alınmasına razı değilim. Bir de anlamadığım dört haftadan sonra yasak denmesi. Kusura bakmasınlar ama hiç mi bir bilene sormak akıllarına gelmedi. Kadın hamile olduğundan reglin gecikmesiyle şüphelenir. Yani regl gecikmeden nasıl anlayacak hamile olduğunu da kürtaja koşacak. Tamam kan tahliliyle meydana çıkabilir de şahsen benim aklıma hiç gelmez bir kan tahlili yaptırayım öğreneyim demek.  Doktorlarda benim gibi düşünüyorlar çok şükür. Eee peki böyle bir konuda kadınları ve doktorları ilgilendiren bir konuda neden hiç onlara danışılmadan karar veriliyor.  Kanun çıkarılıyor.

Kürtaj kadının vicdanına bırakılmalıdır. Kanunla yasaklamayla engellenmesi daha kötü sonuçlar doğurur benden söylemesi. Gerçi ben de kadınım sözüm geçmez ya neyse.

İlk doğumumda kan verirken bile acıya dayanamayan ben normal doğum yapacağım diye tutturdum. Çok kararlıydım. Çocuğum için, kendim için sağlıklısı neyse onu yapmak istiyordum. Evet normal doğum ile doğurdum. Ama çok çok büyük komplikasyonlar atlattım. Şöyle söyliyeyim ölümden döndüm. Evet geçti, hatta şimdi ikinci kızımı bekliyorum belki ikinci normal doğumda aynı şeyleri yaşamam ama psikolojim normal doğuma hala hazır değil. Sezeryan gibi bir seçeneğim olduğunu bilmek açıkcası beni rahatlatıyor. Artık kolayına kaçmak deyin ne derseniz deyin ama yaşadığımı da ben biliyorum. Benim bu hakkımı elimden almaya ne hakkınız var. Kaldı ki ben ikiden fazla çocuk düşünmüyorum zaten. Size bir faydam olamayacak yani.

Amannnn kadın aklımla yazdıklarım kimi ilgilendirir ki değil mi?  

Kadın aklımla…” üzerine 4 yorum

  1. dogum yapali 9 hafta oldu hala psikolojik olarak kendime gelebilmis degilim ama fiziki sagligim cok sukur yerinde.Ben 72 saat sanci cektim , sonunda her seyden once, bir anne olarak kalbimde hissettim bir seylerin yanlis gittigini. normal dogum yapamayacagimi hamileligimin 5. ayinda ogrenmistim ama buna ragmen 72 saat direndim, olur ya belki diye her turlu mudahale yapildi ve sonuc SEZARYEN. konusurken oyle havaya konusan insanlar var.kimleri uzdugunun farkinda olmayan.kendi adima soyluyorum hala kalbim cok aciyor oglumu dogdugu an iyice net goremedim diye , ilk ay doyasiya kucaklayamadim diye , emzirirken yastik kullanmak zorunda kaldim diye.dogdugu ana ait fotografimiz yok diye..2. bebege sahip olabilmek icin en az 3 yil beklemek zorundayim diye😦 of of

    • Sibel hanım yorumunuzu okudum. Şu ana kendinize dert yaptığınız şeyler sadece çevremiz tarafından bize dayatılan şeyler. Annenin psikolojisinin iyi olması inanın onu normal veya sezaryen doğurmasından çocuk için daha sağlıklı. O yüzden hiç bir şeyi kendinize dert etmeyin. Hele yastıkla emzirdim, 3 bekleyeceğim diye hiç üzülmeyin. Normal doğum da yapsaydınız gene günlerce oturamadığınız için yastıkla emzirecektiniz. Hele 3 yıl bekleme meselesi, belki siz ikinci çocuğu, birinci çocuk biraz daha büyüsün diye 4 yıl sonra isteyeceksiniz. İki çocuk annesiyim. İki çocuk annesiyim. Birisi normal, biri sezaryan. Yani iki şekil doğumu da yaşadım:)

      • Sibelcim Miniklerin annesine katılıyorum. Çok şükür sen de oğlun da sağlıklısınız önemli olan bu bence sen de kıymetli canın acımasın diye sezaryeni seçmemişsin. Her doğum farklı… Hem doğum yapalı dokuz hafta olduğu halde ikinci çocuğu düşünmene hayret etmedim desem yalan olur. Ben sanırım o haftalarda bir daha doğurmam diyordum🙂

  2. Kesinlikle cok sukur .2. cocugu dusunmek bile beni heyecanlandiriyor.Oglumun yalniz buyumesini istemem.Yalniz benim uzuldugum konu, normal dogum sansimi arttirabilmek icin verilen bekleme suresi.Tabi ki her seyin hayirlisi kismette ne varsa onu yasayacagima inanan biriyim.

Bir Cevap Yazın

