18.hafta – Hipertiroidi

Bi kaç gündür ellerim klavyeye gidip geri dönüyor. 

Zor geçti o bir kaç gün. Geçen hafta işyerinden izin aldım. Ve bu hafta için şöyle bir plan yapmıştım kendimce: Pazartesi doktor randevum vardı sabahtan hastaneye gider, ordan çıkıp Kumriyi okuldan alır eve geliriz. Salı günü Kumrinin okulunda süt şenliği vardı sabahtan beraber takılır sonra okula gider eğleniriz. Çarşamba da aslında Cuma günü olan kutlu Kumri Doğum gününü kutlarız böylece 3 kez izin almaktansa 3 günlük izni bir kerede alırım diye ben hesap ede durayım bir kez daha evdeki hesap çarşıya uymadı. 

Ve olaylar şöyle gelişti: Cumartesi Serarla yaptığımız güzel kahvaltıdan sonra biz hani köye annemlere gittik ya, annemin de uyarmasıyla Kumrimin su çiçei geçirdiğini anladık. E dolayısıyla bizim üç günlük tatil olayı en az bir hafta oldu mu? Oldu. Pazartesi hastaneye gittim. Doktorumun geçen gittiğimde istediği tahlillerin sonuçlarını alıp kendisine gösterdim. Daha önceki sonuçlardaki gibi yine tiroid ile ilgili sonuçlarım yerlerde sürünüyordu. Yine geçen sefer ki gibi doktorum iç hastalıklarına gitmemi söyledi ama bu kez aksi halde bebeğe de zararı olacağını söyledi. Ben tutuştum tabi. Daha önce hamileyim ilaç verse kullanamam, ameliyat desen olamam diye cahil cahil düşünüp salladığım için kendime çok kızdım. O hastane de dahiliye bölümüne gittim. Dahiliye doktoru sonuçlarıma bakıp ultrasona yönlendirdi. Ordan aldığım raporla tekrar dahiliye doktorunun yanına gittim. Zehirli guatr olduğunu ama bundan sonraki tetkiklerin üniversite hastanesinden yapılması gerektiğini falan söyledi. Ne kötü bir isim Zehirli Guatr. Havalı olan ismi Hipertroidi. Üniversite hastanelerini araştırmaya girişince sonucu almanın aylar süreceğinden emin olduk. Ve gerçekten bu konuda uzman çok iyi bir doktor bulduk. O da dahiliye uzmanının söylediklerini söyleyip bana iyot yasağı diyeti verdi. Hamilelik boyunca kontrolü altında olmamı istedi. Her 15 günde bir istediği tahlillerle yanına gideceğim. En sevindiğim ilaç tedavisi başlamamış olması. Diyet evet hoş bişi değil hele benim için, hele hamilelikte ama yeter ki bebeğim sağlıkla gelsin. 

Hipertiroidinin bebeğe zararı zihinsel ya da fiziksel gerilik değilmiş, ancak düşük tehlikesi, erken doğum gibi tehlikeleri varmış. Ben kafamda çok kötü şeyler kurarak gittiğim için doktorun yanından şükrederek çıktım. İçim rahatladı açıkcası. Deniz balığının, deniz ürünlerinin, deniz börülcesinin, yeşilliğin, biberin eksikliği kolay dolmayacak ama önemli olan sağlık! 

İşte tam ben böyle içim kısmen rahatlamış halde yaşantıma devam ederken. Bir yandan dün de Üçlü test sonuçlarım ve Endokrinoloji doktorumun istediği tahlilleri almak için uğraşırken kadın doğum doktorum telefonda buraya gelsin demiş benim için başka da bişi yok. E bana sabahlar olmadı tabi. Az önce de hastaneden sonuçları almaya gittik. Saolsun eşim ve kızım beni bu zor anlarımda yalnız bırakmadılar. Kadın doğum doktorumla görüştük sonuçlarımın bütününü değerlendirip herhangi bir sorun olmadığını kendisinden duyup rahatlayarak eve döndük. Diğer tiroid ile ilgili olan sonuçlarım da daha öncekilere göre daha iyi. (mesela TSH 0.01 iken 0.21 olmuş normal değerin altında iki sonuçta)

Ama 2-3 günde psikolojik durumumu ne siz sorun ne ben anlatayım. İş yerinden pek de iyi anlaşmadığımız kişiler arayıp moral vermeye çalışıyor ama benim aklıma ”acaba ölecek miyim?” gibi evet saçma düşünceler geliyor. Yaniii hamilelik salaklıklarıma bir de paranoyaklıklarım ekleniyor iyi mi?

Şimdi anca kendimde bloğa yazma gücünü buldum. İzin alırken ne düşünmüştüm neler atlattık. Allah beterinden korusun. İnşallah bundan sonra herşey yolunda gider sağlıkla gider. Geçen hamilelik günlüğümde her hafta birbirinin aynı demiştim, bu hafta da fazla atraksiyon oldu. İnşallah bu tempodan ruhsal durumumdan minik kızım etkilenmemiştir.  Aaa evet onca şeyin arasında cinsiyetini de öğrendik yine bir kızımız olacak İnşallah. Kumrimin dualarını Allah kabul etti.      Bu gece dualarım sağlık için olacak… Sizin de dualarınızın kabul olması dileklerimle Regaip Kandilinizi kutlarım…

18.hafta – Hipertiroidi” üzerine 5 yorum

    • teşekkür ederim hayırlısı🙂 Doktorum telefonda bilgi vermek istemedi anladığım kadarıyla ikili tarama testimle üçlü tarama testimi karşılaştırmak istemiş. Sadece üçlü taramama göre yorumlara amniyosentez gündeme gelebilirmiş şükür ki gerek kalmadı.

Bir Cevap Yazın

