14. Hafta – ‘Kelebek’

İkili testimin diğer sonucunu da aldım testi yapan doktorun hemşiresi telefonda sonuçlarımı doktora gösterdiğini normal olduğunu söyledi. Bana da maille sonucumu gönderdi. Ancak Aylar öncesinde randevu aldığım yeni ve inşallah son doktorum olacak olan Ayşe Hanım test sonuçlarımın normal olmakla birlikte 3050’de 1 ihtimalle down sendromu olabileceğini söyledi. Risk çok değil istersem amniyosentez yapılabileceğini ama çok da önermediğini bunun da riskleri olduğunu falan söyledi. E benim de kafam bi karıştı tabi. Ama amniyosentez yaptırmaya da pek niyetli olmadığımdan ben o karmaşık cümlesinden işime geleni aldım. 

Birinci trimestri böylelikle atlatmış olmanın hafifliği içerisindeyim hafiflik mi dedim oysa ki gittikçe ağırlaşan bir vücuda sahipim artık. Dün giydiğim pantalonun düğmesini kullanamadığım gibi fermuarı da görevini yapmakta hayli zorlandı. Hafta sonu bi kaç hamile kıyafeti alabildim boşuna eskileri giymeye çalışmamam gerektiğini anlamış bulunmaktayım. 

Meriç ile bu sabah biraz sohbet ettik bebek üzerine. Kız kardeşi olsun istiyormuş. Ben Erkekte olabilir ama dedim. Sonra komşumuzun oğlunu örnek verdim onun da Meriç’ten 2 yaş büyük ablası var. ‘Başar ne kadar tatlı bir kardeş değil mi? öyle bir erkek kardeşin olsa güzel olmaz mıydı?’ dedim. O zaman gülümseyip ‘olur’ dedi. Ama adı Başar değil ‘kelebek’ olsunmuş. Onu kucağıma alıp öpmek isteyince anne bebek diye beni uyardı sonra eğilip göbeğimi öptü ben çok duygulandım tabi bu sahneden hemen ‘babası Meriç göbeğimi öptüüü” diye bağırdım. Kumrim de beni düzeltti ‘göbeğini değil bebeği öptüm’  

Şimdiden hoş şeyler yaşamaya başladık. Bazı korkularım hala olsa da biraz rahatladım. 

Bebeğim bu hafta limon büyüklüğündeymiş. Ultrasona girmenin çeşitli tehlikeleri de olsa onu orada görmek çok keyifli. İki hafta üstüste ultrasonda onu görmüş oldum. Ve daha bebek gibi geldi bana bu hafta. Uzaylı görüntüsü yavaş yavaş normal insan şekline kavuştuğundan belki de. 

Yeme de içmede sıkıntım eskisi kadar rahatsız edici boyutta olmasa da hala yiyemediğim şeyleri yiyememeye devam ediyorum. Geçen akşam misafirlerime ıslak kek yaptım uzun bir aradan sonra öyle tatlı bir şey yapmış oldum. Buna en çok ben sevindim. Yiyemesem de yapabiliyorum. 

14. Hafta – ‘Kelebek’” üzerine 4 yorum

Bir Cevap Yazın

