Kırmızı Şalvar Davası

Bizim oralarda bir söz var Annem çok kullanırdı, ”kızın varsa kırmızı şalvarını çıkar” diye. Şalvarı bilirsiniz köylerde giyilen bir giysi, kırmızısı da süslüsü oluyor sanırım. Yani şöyle demek istiyor, kızın (çocuğun) varsa süslü püslü gezmek senin neyine, kendine değil çocuğuna al süslü, renkli şeyleri. Ben annem bu sözü her söylediğinde ne demek istiyor ki diye düşünürdüm herkesin şalvarı kendine değil mi 🙂

Kızımın hayatımıza girmesiyle birlikte annemi bir çok konuda daha iyi anladığım gibi bu sözünü de anlamış bulunmaktayım. Şöyle ki hani benim şu hiç hazzetmediğim kocaman alışveriş merkezleri var ya dün akşam onlardan birine gittik. Mağazalar göz kamaştırıcı güzellikte, olabildiğince albenili, davetkar dizayn edilmiş. Haliyle hepsine bir girip bakmak istiyor kadın kişisi. Ancak gelin görün ki benim dönüp dolaştığım yer hep çocuk mağazaları, reyonları oluyor. Evet çok çekiciler, minimini pek sevimliler falan da benim de giyinmeye, süslenmeye hakkım yok mu?

Bendeniz bu durumu akşam LCW’nin hamile bölümünü görüp dalmak istediğimde görevlinin de ”kapatıyoruz” demesiyle ve bir de birkaç sabahtır gardıropumun önünde farkettim. Hala hamile kıyafeti alabilmiş değilim ve artık kıyafetlerimi giymekte zorlanıyorum. Sonraki alışverişimizde kararlıyım sadece kendime alışveriş yapacağım. Kırmızı şalvarımı çıkarmıcam ben anne 🙂

Meriç’in minik ağzında bu ara şöyle bir şiir dolaşıyor ”Yemeyip de yediren, giymeyip de giydiren, her an bizi düşünen, canım annem gül annem”  Canım kızım benim ama neden giymeyecekmişim 🙂

Kırmızı Şalvar Davası” üzerine 2 yorum

  1. Kayınpederimin de bıkmadan, senede en az beş kere anlattığı bir hikaye vardır: Ablası hamileymiş, eve bohçacı gelmiş. Pembe bir bluz beğenmiş ablası, “şu pembeye bakabilir miyim?” demiş, Kayınvalidesi de ters ters, büyüyen karnını göstererek “Sen kendi pembene bak” demiş. Nedir bunların bizim üstümüzle-başımızla dertleri yahu 🙂

Bir Cevap Yazın

