İffet – Dizi İlleti

Geçen akşam Kayınvalidemle oturduk İffet dizisini izledik, daha doğrusu o takip ettiği için ben ona eşlik ettim.  İlk defa izlediğim bu diziyi tek bölümde çözme başarısını gösterdiğim için kendimle gurur duydum duyulmayacak gibi değil ki. Amanın ne bermuda aşk üçgeni, çok bilinmeyenli aşk labirenti adeta.

Şimdi İffet kızımız dizinin esas kızı, esas oğlan da Cemil. İffet kenar mahalle güzeli, Cemil ile İffet eskiden sevgiliyken, Cemil İffet’e tecavüz ediyor ve İffet hamile kalıyor. Durumu öğrenen İffet’in babası onu döverken İffet bebeğini düşürüyor. Sonra bu Cemil gidiyor başka kız kalmamış gibi İffet’in mahalleden en yakın arkadaşıyla evleniyor, tabi aynı şey bu yakın arkadaş için de geçerli sanki başka adam kalmadı. Neyse o da hamile kalıyor ve bunlar da ayrılıyorlar. Ali ihsan da dizimizin zengin karizmatik karakteri İffet’i malikanesinde işe alıyor (babasının baskısından kurtarmak içinmiş) orada hizmetçilik yaparken  İffet Ali İhsan ile evleniyor ve evin hanımı oluveriyor.  Evdeki Ali İhsanın kızı, kız kardeşi diğer hizmetçileri bu durumu hazmedemiyor tabi, türlü dolaplar çeviriyorlar. Aaa nerdeyse unutuyordum bu arada Ali İhsan’ın kızı da dünya da başka adam kalmamış gibi Cemil’le evleniyor ve Babasıyla dolayısıyla Ciciannesi ve kocasının eski sevgilisi olan İffet ile aynı evde yaşamaya başlıyorlar. Eee bu arada eski aşıklar (İffet ile Cemil) gizli gizli ilişkilerine kaldıkları yerden devam ediyorlar. Gizli gizli desem de evdeki herkes aşk yaşadıklarını biliyor aslında.

Ali İhsan’da sütten çıkmış ak kaşık değilmiş meğer işyerindeki bir hatunla birlikteliği varmış onun da. Bu hatun evli olduğunu bile bile onunla beraber oluyor. Aman durun bu kadar da değil hani mahalleden en yakın arkadaşı vardı ya İffet’in o da Cemille olan evliliğinden hamile kalmış ama Cemil bunu bırakınca hamileliliğini gizleyip başka biriyle evlenmiş başka biri dediğime bakmayın yahu yabancı değil o da, yine başka adam kalmamış gibi Ali İhsan’ın erkek kardeşiyle evlenmiş o da. 

Dizilerin hemen hemen çoğunda işlenen fakir kız- zengin oğlan yada tam tersi aşk ilişkilerinden artık sıkılmadık mı? Ya bu yok artık dedirten tesadüfler zincirinden. Ben çok sıkıldım! 

İzlerken de içim şişmişti şimdi yazarken de aynı şekilde. Kayınvalidem dizinin kimi yerlerinde üzülüyor falan ben de düşünüyorum komşusunun başına falan gelse bu türden ilişkiler saçmalığı ne düşünürdü acaba diye? İyi bir komşuluk ilişkileri olmayacağı kesin de.

Ben izlemiyorum bu tür dizileri iyi ki de izlemiyorum aman nasıl rahatım. Kayınvalideme de ”Anne yapma etme bak çeşitli hastalıklarınız var bu diziler iyi gelmez sizin sağlığınıza, kurtulun bu İffet illetinden” dedim. Sağlam adamı bile hasta eder yahu yalan mı? İnşallah gelin sözü dinler de izlemez bi daha🙂

Ben neler izliyorum: akşamları yoğun geçiyor aslında yemeğimizi yiyip dolaşmaya çıkıyoruz Meriç bisiklete biniyor biz de peşinden yürüyoruz. Sonra eve gelip, Meriç’in banyosuydu, ertesi gün çantasıydı hazırlarken zaman geçiyor. Yemeği, bulaşığı saymıyorum onlar en birinci vazifem. Sonra izleyecek halim kaldıysa ve o gün günlerden Seksenler, Yalan Dünya veya Behzat Ç. günü ise ve uyuyakalmazsam izliyorum. Malum bu ara uykuyla aram pek tatlı😉  

Bir Cevap Yazın

