İncik Boncuk – Nazarköy

Hafta sonu Kemalpaşa’nın ismi gibi güzel bir köyü olan Nazarköy’e gittik. hep aklımda olan bu yeri sonunda görmüş ve kendimce fotoğraflamış oldum. Baharın o sevmediğim tarafını da yaşadık, evden çıkarken mis gibi olan hava nedeniyle kısa kollu tişörtleri üzerine geçiren ev halkı oraya gittiğinde deli gibi esen rüzgarla serseme döndü. 

Nazarköy küçük bir köy, adından da anlaşılacağı gibi Nazarboncuğu imalatı ve satışı yapılıyor. Buralarda ve bu havalarda epeyce ziyaretçisi olan bir köy. Köyün girişindeki otopark beni hayli şaşırttı Allah’ın köyü ayol ne otoparka para vericem değil mi? Verdirmiyorum eşime de, nasılsa bir yerlere girip bir gözleme, çiğ börek, köy ayranı içeceksin e bi zahmet otoparklarına da kullanırız artık diyerek geçiyoruz tarladan bozma otoparkı. 

Köy meydanı çok renkli tam benlik, şıkır şıkır rengarenk boncuklar, süsler, takılar… Gözümüzü alamadık Kumriyle, küçük küçük kulübelerin birinden diğerine gezip durduk. Kumri, kendine yüzük, kolye beğendi, Ahmet amcasına anahtarlık, Nuray’a ve bana da kolye beğendi de babasına aldırdı sağolsun. Ama en güzel hediye kendisi için özel imal edilen kedili ve arkasında ‘M’ yazan boncuk oldu. 

Köy meydanındaki gerek incik boncuk satan dükkanlara gerekse çeşitli ufaklı büyüklü yeme içme işletmelerine göre sen köye gelmiş bir misafirden çok potansiyel müşterisin. Ben bu durumu yadırgıyorum açıkcası daha önce Şirince Köyünde benzer hisler yaşamıştım hatta oraya yabancı turist çok geldiğinden bize ikinci sınıf muamele yapılmıştı köylü kadınlar ingilizce bile öğrenmişler satış yapabilmek için tabi bu çabaları takdire şayan ama bizi görmezden gelmeleri yersizdi. Netice de şirin bir köy bundan pek de ödün vermemek gerekiyor bana kalırsa… Köy köy gibi olmalı kardeşim!

Nazarköy gezimizde bizi en çok etkileyen boncuk atölyeleri oldu, öyle alışmışlar ki hızlı hareket etmeye göz açıp kapayana kadar boncuk işlenmiş oluyor neredeyse. Onların hareketlerini engellemeden fotoğraf çekmeye çalıştım, sağolsunlar onlar da izin verdiler.

Dilerim o ateşin karşısında akıttıkları alınteri karşılığını bulur… Zor iş…

Kemalpaşa civarı ormanlık ve yeşilliğin bol olduğu yerlerden, daha önce Kımız çiftliğine gitmiştik çok da beğenmiştik. Yol üzeri çiçeklenen Kiraz bahçeleri de içimizi açan başka güzel bir tablo… Yolunuz düşerse uğrayın derim.

Allah nazarlardan saklasın herkesi diyerek de bağlayalım 🙂

İncik Boncuk – Nazarköy” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

