Kumrinin Pazartesi Sendromu

Dün sabah ”bugün de evde kalalım nolur anne” oldu uyanır uyanmaz Kumrimin ilk sözü. Pazartesi sendromunu ben yaşamıyorum ama Kumrim yaşıyor ve yaşatıyor…

”Bugün de evde kalalım anne, lütfen anne” hep aynı şeylerle çıkıyorum bende karşısına ”annecim ben işe gitmek zorundayım, seninle evde kalmayı çok isterim ama malesef kalamam,senin de kendimizin de  istediklerimizi alabilmemiz için bende babanda çalışmak zorundayız bıdı bıdı…” Ama işte onun istediği bir diğer şey de bir güncük daha annesiyle evde kalabilmek. Her istediğini yapma taraftarı değilim ama bu isteğin onun hakkı olduğunu düşünüyorum. Çünkü inşallah, hayırlısıyla çoook uzun bir okul hayatı olacak. Hiç değilse bu yıl istediğinde kaçamak yapabilme lüksü olsa ne iyi olurdu… 

Hafta sonu onun için çok eğlenceli geçti. Aslında değişik bir yerlere gitmedik. Evimizin çevresinde dolanıp durduk. Ama o her ortamda eğlenmesini bilen bir bıdık. Pazar sabahı erkenden kalktık her zamanki gibi. Babasını uyandırmadan önce oynaştık, balkonumuzu temizledik, yıkadık, nane diktik, maydanoz ektik. Kahvaltı yaptık. ve sonra kızımla parka, oradan da  parkın çevresindeki boş alanda papatya toplayıp taç yaptık. 

İşte böyle… Ben hafta sonlarımı çok yoğun, yorgun geçiren bir insan olarak Pazartesi işe neredeyse koşa koşa geliyorum, işyerinde dinlendiğimi söylesem abartmamış olurum herhalde. Ama Meriç’in Pazartesi sendromu beni benden alıyor 🙂 

Kumrinin Pazartesi Sendromu” üzerine 2 yorum

  1. Bizde de haftada en az iki gün benzer diyaloglar yaşanır. Yalnız geçen gün enteresan bir şey oldu. İşte çok yoğun ve gergin bir hafta geçirmiştim. Cuma akşamı Rüzgar “keşke okul olmasaydı. keşke hep evde olsaydık” dediğinde bu kez dayanamadım ve klasik açıklamalarımı yapmak yerine, içimi döker gibi “aahh keşkee. keşke işe gitmek zorunda olmasaydım. bütün gün tembellik yapsaydım. keşke gökten paralar yağsaydı, off Rüzgar bazen o kadar zor geliyor ki çalışmak anlatamam sana” dediğimde oğlum ne söyleyeceğini şaşırdı. Ve sanırım sıkıldı, muhabbeti uzatmadan “boşver anne” dedi 🙂

    • Ahhhh! Rüzgar’ın teselli edercesine söylediği söz içime dokundu, Maşallah… Bakalım bir daha ki pazartesi sendromunda benzer bir yol deneyeyim belki işe yarar 🙂

Bir Cevap Yazın

