Çanakkale Geçilmez!

Minik Kumrim’in okuldan  getirdiği yazışmalarda proje ödevi olmasın diye dua eder hale geldim. Arkadaşlarımın ilkokula giden çocuklarının ödevlerini yaparken (evet ödevi veliler yapıyor!) nasıl zorlandıklarına çok kez şahit oldum da benim Kumrim henüz kreşe gidiyor yahu!

Öğretmenleriyle konuşunca da bunun -yeni yasaya göre seneye başlayacağı- İlkokula (gerçi ben seneye ilkokula göndermeyi düşünmüyorum)   hazırlık olacağı fikrini savunuyorlarsa da ben hiç olmazsa bir sene daha rahat etmek istiyorum evet bu noktada kızımın rahatını değil kendi rahatımı düşünüyorum. Onun için eğlenceli kes – yapıştır.

Son proje ödevimiz: Çanakkale zaferi ile ilgili üç boyutlu çalışma yapılması. Pöfff hemde üç boyutlu… Ordan burdan materyaller toparladım artık bu materyal işine Meriç’te alışmış olacak ki ”Anne bunu atmayalım belki proje ödevlerimizde lazım olur” diyor yavrum.’ Ben de atmaya meraklı bir anne olarak ne kadar tutabilirim nerde tutabilirim bilemiyorum bu kadar ıvırı zıvırı. Neyse üç boyutlu Çanakkale çalışması denince tüm velilerin aklına Çanakkale Şehitleri Anıtını yapmak  gelmiş bende onu düşünmüştüm. Neyse bari bende Seyit Onbaşı ile ilgili bir çalışma yapayım dedim. İnternetten resimler falan indirdim. Akşam onları kesip biçerken Meriç ”Seyit onbaşı buuu” demesin mi!!?? şaştım kaldım ve şöyle devam etti anne biliyor musun elindeki mermi tam 250 kilogram” Hayretler içerisinde kaldım yine. Babası da bende kızımıza hayran hayran baktık, öptük, kokladık… bu minnak nereden biliyor, neler öğreniyor böyle🙂 biz Seyit Onbaşı’yı tanıdığımızda liseye falan mı gidiyorduk acaba? 

Bundan sonraki ödevimiz koleksiyon şenliği için bir şey biriktirmek (hala ne olduğuna karar verip başlayamadık)

Bişi yok öyle tarihe not olsun diye yazdım🙂

Çanakkale Geçilmez!” üzerine 7 yorum

  1. Maşşalah ona🙂 Nasıl da akıllı. Şunu da söylemek istiyorum ama, ufacık çocuklara verdikleri ödevin mantıksızlığına bakın, e tabi ki o yaştaki çocuk onu yapamayacak ve velisi yapacak o projeyi. Sonra da neden öğrenci yapmıyor da veli yapıyor. Pedagojik formasyon derslerinde en çok tartıştığımız konu bu oluyordu,neden öğrenci değil de veli yapıyor… Nedeni belli imiş, öğrencinin yaşına uygun değil de velinin yaşına uygun materyal tasarımı yaptırılıyor. Küçücük çocuk 3 boyutlu materyali nasıl tasarlasın Allah aşkına..Ayy ben de sinir yaptım Şükriye hanım🙂 En iyisi kolay gelsin diyeyim size :))

  2. Ya bi de şey sorcam, sizin de kontrol paneliniz böyle acaip bir hal aldı mı, benimki bir acaip oldu sanki sadece wordde yazılmış gibi gözüküyor, tam anlatamadım ama… Nasıl düzelir anlamadım

    • Anlamadım canım anlamamış olmam anlatamamandan kaynaklı olmayabilir ben de tam anlamıyla çözemedim, denedikçe yanlış birşeyler yapıyorum çünkü🙂 umarım kısa sürede hallolur🙂

  3. Thank you for your thoughtful present of having written this article. The message seems to be given to me specifically. Our son also had a lot to learn from this – though he was the individual that found your site first. Most of us can’t imagine a more superb present than a gift to encourage that you do more.
    Ahighbloodpressurediet.com

Bir Cevap Yazın

