Vicdan meselesi

Annelik sürekli vicdanınla mücadele etmek demek midir?

Çocuklarımız gözümüzün nuru, onların başına gelebilecek en ufak olumsuz şey en çok bizi yaralar. Aklımız hep onda, yemeğini yedi mi? sütünü içti mi? okulda ödevini iyi anlatabildi mi? bugün de çok öksürdü mü? … gibi gibi sorularla gün boyu boğuşur dururuz.

Hep derim ya annelik güzeldir ama çalışan anne olmak zordur zor, burnunun direği sızlar durur diye. Bebekliğinden beri ben vicdanımla mücadeleyi hiç bırakmadım.  Bebekliğinde işe başladığımda tahmin edersiniz yapışık ikizimden ayrılıp büyük bir boşluğa (minik bişi de olsa bendeki boşluğu dağlar, dünyalar kadardı) düşmüştüm. Aklım fikrim hep ondaydı, yedi mi?, içti mi? uyudu mu- uyandı mı? Ağlayarak işe gelip ağlayarak eve gidiyordum.

Zamanla büyüdükçe azalmadı bu vicdan meselesi. Günün koşturmasında okuldan gelen yazışmada ki ufak bir detayı unuttuğumda ve bunu kumrim akşam bana hatırlatarak ”Anne bugün bilmem ne günümüzmüş sen şunu koymamışsın” dediğinde. Kendime inanılmaz işkenceler yapıyorum. Gün boyu ayrı kaldığım kızımın ufak bir ihtiyacını gözden kaçırdığım için kendimi affetmiyorum.

Meriç günün çoğu saatini oyun oynayarak geçiriyor ve de bizimle oynamaktan inanılmaz keyif alıyor peki ya ben-biz hemencik sıkılıveriyoruz. Bu kadar oyun yeter yorulduk falan diyoruz bu kez o da biraz daha  zorluyor azcık daha katlansakta öyle çok fazla tahammül gösteremiyoruz. Sonra kendi kendimin düşmanı oluyorum yine nolur sanki az sabretsen sıkıldığını belli etmesen çocuğa diye yine başlıyorum kendimle vicdanımla boğuşmaya.

Bazen de bu üzülüp kendime dert ettiğim şeyleri düşündüğümde nice türlü dertler, hastalıklar ile mücadele eden anneleri hatırlayıp onlar için dua ediyorum. Allah evlatlarımıza, sağlık sıhhat versin…

Bir Cevap Yazın

