Canım Tire çekti

Bugünlerde Tire özlemi çekiyorum…

Ne bileyim Tire çekiyor canım işte. Yok yok Tire Köftesi ya da bayıldığım Tire sandviçinden bahsetmedim basbayağı Tire çekiyor canım dedim.  

Tire’nin o henüz değişmemiş arnavut kaldırımlı eski sokaklarında dolaşmak, Tahtakaleye gidip çekilen taze kahvenin kokusunu içime çekerek gezmek, Tire insanının o güzel şivesine eşlik edip iki laf etmek istiyorum günlerdir. Salı pazarının rengarenkliği arasında kaybolmak, iğne oyası ile işlediği örtüleri, eliyle, tırnaklarıyla topladığı bilumum otları (iğnelik, ebegümeci, dalgan, turp otu) satmak için bekleyen teyzelerin elini öpmek istiyorum. Yorgancıların sokağına, semercilerin mekanına, kalaycıların, keçecilerin dükkanlarına girip çok şükür hala işliyorlar demek, Tire’ye tepeden mesela Kaplan’dan bakıp anılarıma yolculuk yapmak istiyorum.


Çocukluktan gençliğe geçiş dönemimizin yani aklımızın beş karış havada olduğu dönemin biricik sırdaşı olan güzel Tire’m… Ahh az mı çektin bizden… Ne sevdalarımıza, ne güzel mutluluklarımıza, ne masum   gözyaşlarımıza tanıklık ettin…

Hep kredili sistemin (bilen bilir bilmeyenler 92’de lise de olanlardan öğrenir) kurbanı olduğumuzu söylerdim ama bu sayede boşalan derslerimde Tire’mi karış karış, park park ezberledim ya artık ondan bişi demiyorum. O zamanlar en güzel parkı Atatürk Parkıydı, biz de sandviçimizi Bülent Abi’den alır Atatürk parkında yerdik. Şimdi bazen sandviçimi Bülent Abi’den alıyorum ama tanımıyor işte o dokunuyor insana… Sıra sıra minik sandviç büfeleri sokağı öyle güzel nostalji yaşatıyor ki bana (sayıları son yıllarda iyice artmış olsa da)

Bir de aslında hiç o tarafa uğrayıp sizin de canınızı çektirmek  istemezdim ama kokusu geldi şimdi burnuma… Hacıoğlunda ya da artık sizi illa ”bizde ye” diye çekiştiren garsonların olduğu dükkanlardan birinde Tire köftesi yemeden de olmaz ki, mis gibi halis muhlis Tire yoğurduyla, tereyağıyla…

Çok şükür ki Tire ile bağım hiç kopmadı, çok şükür ki eşim de hem köftesine hem sandviçine bayılıyor🙂 Sizi bilemem benim canım çok fazla Tire çekti…

Bir Cevap Yazın

