DGS’de olmasa…

Dışarıda yağmur, dolu, fırtına…

Sanki bi kaç gün önce incecik hırkayla dışarı çıkan ben değildim, sanki bu şehir değildi ışıl ışıl ışıldayan, ısıtan… Gök gürültüsünü, çakan şimşekleri duyar duymaz kızım geldi aklıma acaba duydu mu, o da korktu mu benim gibi diye. Onu düşünmek içimi ısıtıyor, özlem dolu geçen saatlerimde…

Neyse neyse yeterince duygusal anlar yaşıyorum bu ara. Öyle sulu sepken bir yazı olmayacak… Zaten ben şu bi kaç cümleyi yazana kadar hava açıldı azıcık bir yağmur atıştırıyor öyle güneşli güneşli pek güzel… 

Bir kaç gün önce ”Anne neden hep öğretmenlerimizin dediği oluyor” dedi. Bende tabi hemen deşeledim neymiş bu minik hanımı üzen şey diye. Sorun DGS dersiymiş. Kumri çok sıkılıyormuş o derste. Beni aşan konular bunlar tabi. ”Öğretmenler sizin çok şey öğrenmemizi, başarılı, akıllı  çocuklar olmanızı istiyorlar. O yüzden onları dinlersen çok iyi, başarılı bir çocuk olursun” dedim. Ya aslında anlıyorum ben canımın içi kızımı o hep oyun saati olsun istiyor. Dersler oyunla, eğlenceyle yapılırsa tamam ama öyle ders gibi yapıldığında yazık ya kıyamam ben ona 🙂 düşünsenize 5 yaşında henüz ve bundan sonra 18-20 sene kadar sürekli çalışılacak dersi olacak -sağlıkla, inşallah- az buz değil yahu. Aman tek derdi-miz DGS olsun!

Bu aralar gösterisi olacak sanırım. Geçen sabahlardan birinde sabah elini yüzünü yıkarken banyoda elini sakladığını farkettim. Israrla sorunca gösteri diye bişi kaçtı ağzından ama başka da bişi kaçırmadı. Bu konuda acaip sır. Öğretmeni söyleme dediğinde söylemiyor kesinlikle. Nolur nolmaz ağzımdan kaçırırım korkusundan sanırım ”Anne soru sorma, söyleyemem, bu sürpriz” dedi. Bizde bekliyoruz.

Geçen hafta doktora gittik. (geçmeyen öksürükten dolayı) Doktor kilosunu ve boyunu az buldu, yaşına göre. Doktorun anlattıklarını dinlemiyor gibi yapsa da öyle güzel dinlemiş ki. Birden iştahı açıldı sanki aman Maşallah! Geçen yemek yemeyen arkadaşına ”sağlıklı olmamız için yemek yememiz gerekiyor” diye akıl verdi 🙂 Ben ve babası öyle şaşkın şaşkın baktık. 

Kıyafetlerinden bazılarının boyu gözle görülür ölçüde kısalmış bunu ona göstere göstere anlattım, ”yemek yer süt içersen sağlıklı büyürsün  mesela bak pantolonunun boyu kısalmış çünkü sen doktora gittiğimizden beri yemeğini güzelce yeyip, sütünü içiyorsun” dedim. Öyle çok sevindi ki hemen pantolonu kaptığı gibi babasının karşısına dikildi ”bak baba ben sağlıklı büyüdüğüm için pantolonumun boyu kısalmış” dedi. Güldük. Sonra okul yolunda da ”acaba öğretmenim de farkeder mi?” dedi. Eh ufak bir hileyle farkettirdik 🙂

Bir Yanıt Bırakın

