Kabak Tadı

Geçenlerde öğle saati mutfağa gitmiştim, iş arkadaşımın yemeğine gözüm takıldı bir çatal alıp daldırdım tabağa aha! ”ne güzel bişi bu” dedim bi çatal daha aldım,  utanmasam tabağı temizleyecektim de biraz utandım. Figen ”ne sence bu” dedi. ”Enginar desem enginar değil ama o kadar güzel” dedim. Arkadaşım güldü, kabakmış… Ben hayretler içerisinde kaldım tamam kabağı yerim falan da öyle bayıldığım pek olmamıştır yani. Tarifini istedim kayınvalidesi yapmış bilmiyormuş. İnternetten aradım bulamadım tarifini. Neyse Pazar günü pazardan kabaklarımı aldım, sonra Figen’in kayınvalidesini aradım, ” Müşerref Teyze bana şu geçen yaptığın kabağın tarifini verir misin? ben bayıldım onun tadına” dedim. Kadıncağızın parmağı kırıldığı için alçıya almışlar bir üzüldü önce, ”ben sana yapıp getirmez miydim şimdi?” dedi. Bilirim yapardı. Meriç’e hamileyken bebek battaniyesini kendim örmek istemiştim. Figen de kayınvalidemde çok güzel örnekler var ona soralım, bize tarif etsin beraber yaparız demişti, sonra istememize rağmen bize öğretmeyip koca battaniyeyi Müşerref teyze hiç üşenmeden kısa sürede kendi elleriyle yaptı ki gerçekten ben  o kadar güzel yapamazdım. Sağolsun o yüzden kolu, parmağı iyi olsaydı yapar getirirdi kabak yemeğini de eminim.

Ama zaten ben yapmak istiyordum, çünkü sık yapacağım bir kabak yemeği olacak belli. Eşime de anlatıyorum ”çok güzel bir yemekti utanmasam bütün tabağını yiyecektim kızın, kabakmış ama enginar gibiiii!!!” diyorum heyecanlı heyecanlı eşim de sonu etli birşeylere bağlanmayan yemek muhabbetine verdiği kayıtsızlıkla ”eee nolmuş ha kabak ha enginar duyan da pirzola, bonfile, ızgara et falan anlatıyorsun sanır” dedi. Benim için de o derece güzel işte. 

Neyse akşam yaptım ben bu yemeği. Nasıl güzel oldu nerdeyse Müşerref teyzeninki kadar diyebilirim. Eşime tadı nasıl?, beğendin mi? diye sorunca ”işte kabağın en güzel hali diyebiliriz” diyerek cevaplasa da iki tabak yedi. Bu benim için daha iyi bir cevap oldu. Meriç zaten çorba ile doyunca ancak bir çatal  tattırabildim. Bende daha yiyecektim ama o kadar lafını ettim işyerinde Nuray’a getirmesem olmaz diyerek azcık ona da getirdim.

Böyle bir lezzeti sizlerle buluşturacak olmanın mutluluğuyla tarifini paylaşıyorum.

İşte ”Müşerref teyzenin enginar tadında Kabak yemeği” :) 

Malzemeler

bir büyük  soğan

beş Adet kabak

bir avuç dolusu pirinç

bir demet dereotu

zeytinyağı

bir limonun suyu

bir bardak su

Yapılışı:

Önce kabakları havuç soyucu ile önce kabuklarını ince soyup atalım. Yine havuç soyucu ile uzunlamasına kabağı ince dilimler elde edecek şekilde doğrayalım. Ama çekirdeklere gelene dek yapalım bu işlemi (Çekirdekli kısımları isterseniz sonra mücver yapın.)

Soğanı yay şeklinde piyazlık doğrayalım. Tencereye zeytinyağını koyup üzerine önce soğanları ekleyelim. Rengi değişene kadar kavurup (benim soğanlar pembeleşmiyor da) üzerine kabakları ekleyelim, yıkanmış pirinci ve limonun suyunu da ekleyelim. Rengi biraz dönüp suyunu çekince, suyu ve kıyılmış dereotunu ekleyip pirinçler ve kabaklar yumuşayana kadar pişirelim. Benim  yemeğim yarım saatte hazırdı. Yapanlara afiyet olsun!

Yoksa benim bloğum yemek bloğu olma yolunda mı ilerliyor? yok yok yemeyi ve yedirmeyi sevdiğimden arada bir böyle tariflerim olabilir.

Altı üstü bir kabak diyenler olabilir düşüncesiyle daha fazla kabak tadı vermeden huzurlarınızdan ayrılıyorum🙂 

Bir Cevap Yazın

