Dost meclisi…

Cuma akşamı fotoğraf grubundan arkadaşlarımız Müjde ve Özgür’ün evinde dört aile toplaştık. Ev gezmeleri çocukla beraber kışın yapılacak en güzel şeylerden. Dışarıda buluşsak, yok üşüyecek, yok uykusu geldi, yok koştu, yok uçtu vs. vs. türlü telaşlar, korkular, endişelerle birbirimizin doğru dürüst halini hatırını sormadan geçip gidecek bir buluşma olurdu. 

Biz çocukları Meriç, Derin ve Ada’yı kendi hallerine bıraktık. oynadılar, koştular, resim çizdiler Minik Ada’yı aralarına almadılar. Ama Ada’nın da umurunda olmadı zaten, o eşsiz tebessümüyle biz onu aramıza alıp bağrımıza bastık. İkramlıkları koyduk salona orta sehpanın üzerine, çay doldurma, şeker getirme gibi çeşitli bahanelerle bütün kadınlar sık sık  soluğu mutfakta aldık. Müjdenin evi mutfak muhabbeti için çok uygun. Müjdenin şıkır şıkırlığının, çıtı pıtılığının bütün eve yansıdığını sanırım daha önce yazmıştım. Mutfakta öyle işte, taşlı kavanozlar, simli tezgah, ışıltılı masa örtüsü, taşlı perdeler veee mis gibi kokan börekler, pastalar…

On dakikamız salonda erkeklerle muhabbetle geçtiyse, on beş dakikamız kadın kadına ya mutfakta, yada çoluk çocuk oturma odasında geçti. Müjdemiz yine marifetli elleriyle birbirinden güzel ikramlar hazırlamış. Bende Lale’den aldığım tarifle Galeta Unlu Pasta yaptım. Yaptık demem lazımdı kızımla birlikte yaptık yine ve fotoğrafta aşçı Kumri🙂 O akşam kuaför olmaktan vazgeçip aşçı olmaya karar verdiğini söyledi.

Bu arada tarif şurada http://www.hayatintakendisi.com/2008/11/galeta-un

lu-pasta/ beğenilmesi çok mutlu etti. 

Artık bıktırana kadar herkese yaparım. 

O akşam saatin nasıl geçtiğini anlamadık bir ara eşime saati sorup, saatin 22:30 olduğunu öğrendiğimde ”aaa o kadar olmuş mu?” dediğimi hatırlıyorum. Meriç’in uyku saati yine kaçtı endişesi yaşadım (bi kaç saniye). Ben sonrasında yarım saat daha oturmuşuzdur diye düşünürken arabamıza bindiğimizde tekrar saati sorduğum da eşim saatin 00:45 olduğunu söylemesin mi? söyledi şok oldum. Kısacası yine tadı damağımda bir dostlar meclisi toplantısı oldu. Neyse ki tekrarı bu hafta sonu bizde gerçekleşecek ve bizdeki yaklaşık 20 kişilik bir dost meclisi toplantısı olacak. 

Hafta sonu yağışlı ve soğuktu hava, böyle havalarda en sevdiğim şey evimde olmak.  Ama yine de gezme denince eminim ilk ben koşarım. Yaman bir çelişki daha işte…

 Pazar sabahı kahvaltılarını çok önemsiyorum, uyumayı çok seven eşime iştahsız Kumrime rağmen bu pazar da erkenden kalkıp yine Cahide-Jibek’ten aldığım tarifle Ev Yapımı Pastane Poğaçası yaptım. Tarif şurda http://cahidejibek.wordpress.com/2010/05/25/ev-yapimi-pastane-pogacasi/ Nefis bir poğaça olduğu söylemem lazım. Ben tarifi yarı malzemeyle yaptım, kahvaltıda bolca yememize, komşularımıza ikram etmemize, bugün de işyerine kahvaltı için getirmiş olmamıza rağmen yetti de arttı. Aslında pişirip buzluğa koysak nasıl olur acaba? Cahide hanım’a sormak lazım🙂

Meriç geçen hafta anneannesiyle evde kalıp okulu kırdı. Ben bu gibi okula gitmemelerini çok önemsemiyorum tabi şimdilik. İleride anasınıfı, ilkokulu derken uzuuuun seneler okulda olacağı için şimdi ne kadar kırdı kardır kafasındayım. Malum çalışan anne olmam sebebiyle kreşte uzun saatler geçiriyor. Meriç’te anneannesiyle kalacak olmasına sevinmesine rağmen DGS’den geri kalınca arkadaşlarının ona dersle ilgili birşeyler öğretmesinden hoşlanmadığını söyleyerek önce ufak bir huzursuzluk yaşasa da sonra ver elini özgürlük deyip evde anneannesiyle çok sevdiği boya kalemleri ile uzunnn saatler geçirebildiği için çok mutlu oldu. Hatta anneannesi gittikten sonra onu çok özlediğini söyleyip ağladı.

Bir haftalık moladan sonra Kumricik bugün okula hoplaya zıplaya gitti. Belli ki öğretmenini arkadaşlarını çok özlemiş🙂 Bakalım akşama neler duyacağım bugünle ilgili kendisinden…

Dost meclisi…” üzerine 2 yorum

  1. Afiyet olsun🙂 Evet bende öyle yapıyorum. Fazlaca yapıp dondurucuya atıyorum. Çıkarınca yine taptaze poğaçalar oluyor. Seninde ellerine sağlık arkadaşım…

Bir Cevap Yazın

