Süpriz doğum günü Ağlayan pastası…

Geçenlerde hem iş arkadaşım hem de komşum olan arkadaşımla konuşurken 27 Aralık’ın eşinin doğum günü olduğunu söyledi. Geçen yıl 27 Aralıkta onlardaymışız demek ki tam bir sene önce. Ve geçen yıl onlara gittiğimizde ve doğum günü olduğunu orada öğrendiğim eşine karşı kendimi biraz mahçup hissetmiştim. Biraz diyorum çünkü onlar hiiiiç takılmıyorlar bu tür olaylara. Hiç kutlamazlarmış kendi aralarında bile. 

Bizde öyle konfetiler, dev organizasyonlarla değil ama en azından küçük bir pasta ile kendi aramızda da olsa kutlarız. Zaten belli bir yaştan sonra doğum günü pek de öyle kutlanası gelmiyor, yaşlanıyorsun işte neyini kutlayacaksın. Buna rağmen ben doğum günlerimde değişik bir ruh haline bürünüyorum, o gün kendimi prenses gibi falan hissediyorum ha bir de sevdiklerim bu gün beni hatırladığında da taçlanıyor günüm. Yaş aldığıma üzülüp hatırlandığıma seviniyorum evet var bi tuhaflık. 

Neyse neyse işte ben sevgili komşuma süpriz yapmayı çok istiyordum. Hem de onların bu konudaki heyecansızlıklarına rağmen. Bir gün öncesi kendi ellerimle yaptığım pasta ile karşısına çıkmak istediğimden, eşinin ”ben pasta alırım”larına   aldırmadan ”Ağlayan pasta” yaptım. Facebook ve Twitter arkadaşlarıma da şöyle duyurmuştum : ”gece gece ağlayan pasta yapıp bu güzelim pastanın garip ismi için kafa patlatırken cillop bir yeni yıl mesajı geldi aklıma: Ağlayan pasta olsun! :))” (Yani demek istemiştim ki Ağlayan pastaların-m-ız olsun, bize, size bişi olmasın. Ağlamayın, ağlamayalım…) 

İş arkadaşımız Nuray’da süprizimize eşlik ederek bizimle geldi. Önce bizde yemek yedik, sonra hediyelerimizi hazırladık. Bu arada Kumri de hediye olarak güzel bir resim çizdi. İmzasını da attı. Pastamızı süsleyip, mumları maytapları yakarak kapıya dayandık. Arkadaşımın yüzündeki şaşkınlık ve de mutluluk gerçekten görülmeye değerdi. Onun mutluluğu bizi de mutlu etti. İyi ki yapmışız. O da iyi ki doğmuş. 

Bu arada Ağlayan Pastam çok güzel oldu, sadece ben değil tadan herkes aynı şeyi söyledi.  Bir çok Ağlayan Pasta tarifim olmasına rağmen bu kez  Cahide-Jibek‘in tarifiyle yaptım. Tarif aşağıda:

Ağlayan Pasta

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • bir paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • bir paket vanilya
  • 2+ 1/3 (üçte bir) su bardağı un
  • Üzerine dökmek için 2 su bardağı süt

Çikolata sosu için

  • 1 su bardağı süt
  • 1 .5 su bardağı su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı şeker

Ayrıca

1 paket krem şanti,1 su bardağı süt

Ağlayan pastanın yapılışı

  • Yumurta ve şekeri elektrikli mikserle beyazlayana kadar çırpın
  • Un haricindeki malzemeleri de katıp çırpın.
  • Unu ilave edip 2 dakika kadar daha çırpın.
  • Yağlanmış tepsiye kek hamurunu döküp  200 derecelik fırında pişirin.
  • Fırından çıkarır çıkarmaz üzerine 1.5 su bardağı sütü gezdirin.
  • kekiniz soğuduktan sonra krem şantiyi çırpıp üstüne yayın.
  • Çikolata sosunu pişirin.ara sıra karıştırarak soğutun.kabuk bağlamamasına dikkat edin
  • Çikolata sosunuda en üste yavaşça yayın
  • Ağlayan pastamız hazır,afiyet olsun

Süpriz doğum günü Ağlayan pastası…” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

