Süpriz Kumri Kahvaltısı

Sürpriz kahvaltı!!!

Meriç Kurban bayramı öncesi Arife günü, ‘‘yarın sabah siz uyuyun ben size sürpriz kahvaltı hazırlayacağım’’ dedi. Ben tabi yine çoook şaşırdım. Bazen normal sayılacak şeylere bile şaşırıp sevinebiliyorum (iş arkadaşımın doğum günü olduğunu öğrendiğinde ona hediye resim çizmeye girişmesi, kıyafetlerini kendisinin giymesi, yardımsız tuvaletini yapması vs.) tamam da ama beş yaşına yeni girmiş bir çocuğun sürpriz kahvaltı hazırlamak istemesi şaşılacak hatta çaktırmadan göz pınarlarını dolduracak bir şey değil mi? En azından benim tarihe not düşülmesini gerekli bulduğum bir şey oldu.

Biz arife günü akşamı Bayındır’a, köye gittik. O akşam annemi de uyardı ‘‘Anneanne yarın sabah siz uyuyacaksınız ben size sürpriz kahvaltı hazırlayacağım’’ Çünkü çocuk biliyor anneanne horozlar ötmeden (burada karga ile ilgili olan deyim daha uygun düşerdi ya neyse) uyanıyor. Ama köy de nasıl soğuk. Soba yakılan salon harici buz gibi, ben yataktan kalkıp tuvalete gitmeye bile korkuyorum o derece. Sabah babam Bayram namazına gitti, annem de onu geçirdikten sonra, sobayı yaktı ve de kahvaltıya girişti. ‘‘Ah! dedim içimden anne yandın sen, şimdi Kumri uyanacak bağırıp duracak’’. Ha bende bu arada yorganı başıma çekmiş miskinlik yapıyorum. Ve korkulan an geldi Kumri uyandı bir hışımla yanımdan kalkıp mutfağa koştu (Kumri sabah mahmuru olmaz hiç direkt güne adapte oluverir böyle)‘‘Anneanne kahvaltıyı ben hazırlayacağım demiştim, ‘‘siz uyuyacaktınız, ben hazır olduğunda sizi kaldıracaktım, hadi şimdi git yat!’’ Allah onun şerrinden korusun. Annem ne dediyse dinletemedi. Yattı. Meriç Kahvaltı hazırlıyor!!! Bu bile bizi fazlasıyla heyecanlandırmaya yetti. Beş dakika falan sonra geldi bizimki dudağını bükmüş, bir mahcup,   ‘‘Annecim size bu sabah kahvaltıyı ben hazırlayacaktım ama Anneannemlerin mutfağı çok soğuk olduğu için üşüdüm. O yüzden ben size kendi evimizde kahvaltı hazırlayacağım.’’ Ah ahh! Bu ne güzel bir şeymiş.

Neyse ki o sabah hakiki bir köy kahvaltısı yiyebildik, sıcacık sobanın yanına kurulmuş annemin ellerinden çıkmış. Bayramın üçüncü günü biz İzmir’e doğru yola çıktık Meriç’in kahvaltı hevesi bitmeden bir bayram sabahına evde uyanalım diye. Olaylar şöyle gelişti: Sabah erkenden (07.30) uyandı ki normalde küçük hanımın okul için kalkış saati olmasına rağmen uyanmamak için direndiği, ağlayıp sızladığı saat. Doğru mutfağa gitti bizimki. Akşamdan anlaşmıştık, bıçağa, ocağa ve elektrikli aletlere dokunmak yok diye. Kahvaltılıkları da ulaşabileceği yerlere koymuştum. Mutfaktan hatırı sayılır sesler geldi ‘‘ayyy noldu ki?’’ diye içim içimi yese de gitmedim o çağırmadan. Birazdan yanımda bitti sürpriz kahvaltıcı Kumrisi, babasına duyurmamaya çalışarak fısıltıyla ‘‘Anne kahvaltı hazır ama sen de gel çayı koy, yumurtaları pişir’’ dedi. Allah Allah bu durumda bu kahvaltı babaya mı sürpriz yani. Bana ne o da uyansın dedim ‘‘Babası kahvaltı hazırmış’’ diyerek paşa hazretlerini uyandırdım. Burada anahtar kelime ‘‘Babası’’…

Mutfağa gittik ki ne görelim; Masada kuş sütü eksik yok artık! bence de öyle değil tabi. Benim akşamdan hazır ettiğim kahvaltılıkları yerleştirmiş masaya, çay bardaklarını çıkarmış, bardaklara su doldurmuş (suyun bir kısmı yerlerde), çaydanlığa çay bile koymaya çalışmış (yerlere dökülen çayları takip ederek anlayabiliyoruz bunu da) kocaman yemek çatallarını, çay kaşığı niyetine tatlı kaşıklarını çıkarmış falan ama babasıyla benim ağzımız kulaklarımızda. O kahvaltı kadar bizi mutlu eden bir kahvaltı olmadı bu kesin. Bu mutluluğumuzu ona da belli ettik bol bol öpüp, ısırarak. Bizde onu Doğal yaşam parkına götürerek ödüllendirdik o gün. Her şeyi hatırlayarak bizi şaşırtan Kumri nedense Doğal Yaşam Parkı maceramızı hatırlamıyor, iki sene önce yazın sıcağında gittiğimiz, ‘‘bir daha da gelmeyiz’’ dediğimiz bu parka Kumri hayvanat bahçesine hiç gitmediğini iddia ediyor diye gittik. Sonuç olarak o mutlu biz mutlu…

Şehrin ortasında, yapay yeşilliğin ortasına kurulmuş Hakiki köy kahvaltısı da neymiş buyurun Kumri Kahvaltısına… 26.11.2011

Bir Cevap Yazın

