Kumri Çizikleri

Bu aralar yine Meriç Psikolojisi üzerine kafa yormaktayım: Böyle büyük bir platformda çocuk psikolosi deyip de genellemem doğru olmaz diyerek bu duruma Meriç Psikolojisi adını koyuyorum. 

Uzun yaz tatili yapan Kumricik okula başladı. Tatilin sınırsız oyun oynama, sınırsız çizgi film izleme, gezme-tozmalarına alışan Kumricik için ilk başlarda okulunu arkadaşlarını özlediği için her ne kadar sevinerek gitse de, sonrasında malesef yine sıkılmaya başladı. O da haklı çok uzun kalıyor okulda, bu yıl ki programlarında uyku da olmadığı için uykusu geliyor. O uyku haliyle uzuuun süren yol maceramız malesef ağlamalar, küsmeler her gün yeni bir şey istemelerle (sakız, simit, çikolata vs.) hepimiz için sıkıntılı oluyor. Uykusuzluğa hiç gelemiyor sağolsun benim gibi🙂 Neyse Allah’tan taşınacağız da bu yol işkencesi bitecek, çok şükür.

Bu aralar eve gider gitmez boya kalemleri ve suluboyalarının her daim hazır olduğu masasının başına geçiyor başlıyor çizmeye. Ama ne çizmek çok gülüyoruz biz ona çaktırmadan. Daha çok ağaç, gülen yüz, yıldız çiziyor. Ama bazen de çocuk çiziyor ki akıllara zarar hani bu kadar mı kötü çizilir çocuğun kafasından ayakları çıkıyor mesela ya da kol öle bişi işte. Ağaç desen bir çok fırça darbesinin oluşmasından ibaret. Mesela ne ağacı bu diyorum ”elma ağacı” e ”elmaları nerde” ,”orda gözükmüyorlar yapraklardan” hııı tamam kumrim🙂

Ben bazen bu kadar birşeye benzemeyen şeyler çizdiğinde ”ya bu ne ki şimdi” diyecek oluyorum eşim uyarıyor ”baksana nasıl da zevkle çiziyor, hevesini kırma” e hadi bakalım neler çıkıcak bu çizimlerden. Hayatında ne gibi bir rolü olucak belli mi olur bizim anlamadığımız ama aslında sanatsal, psikolojik, felsefik açıdan çok şey ifade eden çiziklerdir onlar. Onun her kalem vuruşunu bile saklarım bana kalsa.    Ama o kadar çok çiziyor ki hani eve sığmıyor taşıyor gerçekten, çizip iş arkadaşıma gönderiyor, öğretmenine götürüyor, arkadaşlarına… Sabahın köründe karşı komşumuza vermek için kapıyı tıklamak üzereyken yakaladım onu vs. Bir de öyle bir havada uzatıyor ki çiziklerini sanırsın kendisi Dünya çapında bir sanatçı herkes onun kendisine hediye edeceği bu müthiş çizimleri hayran hayran  bekliyor.

Geçenlerde Kordon’da fotoğrafçı arkadaşlarımla buluştuk ben bu güzel buluşmaya Meriç ile gittim çünkü kocacım biraz rahatsızdı malum Meriç hiç rahat vermiyor, hem arkadaşlarımla zaman geçirmek onun da hoşuna gidiyor biz de beraber gittik işte. Çok eğlendi bizimki. Göknur ile yıldız çizdiler, bi de kız dedikodusu yaptılar. Ben buradan Meriç ile arkadaş olamayacağımızı benim klasik bir anne olacağım sonucuna vardım. Ne konuştular demeyin hala hazmedebilmiş değilim kızsal muhabbetler… aşk falan gibi… (ağlamak istiyorummm.) 29.09.2011

Bir Cevap Yazın

