Yine eskiye dair

Hakkımda kısmımın genişletilmiş blogunda yazdığım ”sonra yazarım”larımı, belki o zaman geçiştirmek için yazmışımdır ama, yazmam gerektiği düşüncesiyle İlkokul ve çocukluğuma dair ayrıntılardan bahsedeceğim, umarım sıkıcı olmaz… 

İlkokulum daha önce de yazdığım gibi birleştirilmiş iki sınıftan oluşuyordu. 1-2-3. sınıflar bir sınıfta, 4-5 başka bir sınıfta. Okulumuz iki sınıf ufak bir koridor, bir müdür odası şeklindeydi. Binamız böyleydi ama kocaman da bir bahçesi, bahçesinde çeşitli ağaçları (en çok da zeytin) vardı. İlkokula başladığımdaki Fehmi öğretmenimi hiç unutamam, öylesine sevecen, anlayışlı, babacandı ki… Bizimle birlikte okuyan oğlundan bizi hiç ayırmazdı. Belki onun bu kadar iyi olması sayesinde okumayı en erken söken öğrenci olmuştum, kırmızı kurdelemi taktığında havalara uçmuştum. 

Okulumuzun minicik bir kütüphanesi benimse büyük bir okuma isteğim vardı. Okur ve yazardım, bu yönümle çok arkadaşımdan farklıydım. Okumanın insanın ufkunu açtığını o zamanlar anlamıştım. 

Okulda öyle başarılıydım ki diğer sınıftaki abilerimin, ablalarımın bilemedikleri sorular için ben çağrılıp cevaplandırmam istenirdi öğretmenleri tarafından örnek olsun diye, bilirdim ve çok gururlanırdım tabi. 

Köyde çocuk olmak şehirdekilerle kıyasladığımda daha eğlenceli. Biz ağaca tırmanır, özgürce koşar, bisiklete biner, uçurtma uçurur, korkusuzca sokak sokak dolaşabilirdik. Gecelere kadar oynar en sonunda babam koluma yapışıp götürmeye geldiğinde anlardım gitme vaktinin geldiğini. 

Şimdi düşünüyorum da ben Meriç’i salamam sokağa oynasın diye, neden mi sapığı var, trafik canavarı var, organ mafyası var, çocuk hırsızları var hadi herşeyi göze alıp çocuk parkına saldım diyelim ufacık kısıtlı bir alan nerede koşacak onca çocuk, nerede ip atlayacak, nerede uçurtma uçuracak, nerede bisiklete binecek, nerede ağaca tırmanacak yapamayacak ne olucak evde odasında ve hatta ondan daha küçük bir alana bilgisayara hapsolacak ne feci :( 

Neyse dağıtmadan, çok sevdiğim ilkokul arkadaşımla ortaokulu, liseyi aynı okullarda okuduk özellikle lise de genç kızlığa adım attığımız zamanlarda sıkı bir dostluğumuz oldu. Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi gerçekten. Onunla İzmir’de yaşamayı beraber ev tutmayı, beraber araba almayı düşlerdik. Şimdi ise aynı şehirde olmamıza rağmen hayat bize birbirimizden ayrı bir yol çizdiğinden sanırım ayrı düştük. Hala özlerim hala eskisi gibi olmayı arzularım onunla olan arkadaşlığımızın. Kaybettiğim için içimin cız ettiği kişilerden. Var öyle bir kaç arkadaşım. 

Köyde ilkokula giderken bir de o zamanın bazı çılgınlıklarım vardı anlatmak istediğim okula başlamadan önce ben babaannemlerde kalırdım sık sık. Hafta sonu oldu babama dedim ki beni babaanneme götür, götürmedi. Bende pijamalarımla bir akşamüstü kaçtım gittim babaanneme. Oraya vardığımda karanlık basmıştı. Babamın çok kızacağını bile bile yaptım bunu çok özlemiştim çünkü. Orada babaannem, dedem, amcam, halam vardı çok şenlikliydi, sadece ben değil tüm kuzenler oradaydı. Amcam ve halam nişanlandığında karalar bağlamıştım evi güzelleştiren bi yerde de onlardı. Şimdi sevgilerini ilgilerini bir başkasına vereceklerdi eve kardeşimin geldiği yetmiyor onlarda sevdalanıp gidiyorlardı. Hiç unutmuyorum halama kına gecesinde bir mektup yazıp cebine koymuştum çok ağlamıştık sonra. 

Köyde çocuk olmanın bir diğer güzel yanı da akrabaların hepsinin bir yerde olmasıdır. Bu aynı zamanda tüm sevdiklerinin aynı yerde olması demek, ne keyif! Gurbete çıkan ilk kişi bendim desem inanır mısınız? o yüzden zor geldi herkese, Edirne’ye giderken aynı zamanda askere giden kişiler kadar yolcu edenim vardı, arkamda salya sümük ağlayan akrabalarım vardı. 

Güzel hatıralar… 

Yazmaya başladığımda öyle çok dağıtan dış etken oluyor ki, gelen-giden, arayan vs. 

Bir Cevap Yazın

