Yeter ki Onursuz olmasın hayat!

Ey İnsan Kafdağı kadar yüksekte olsan da, kefene sığacak kadar küçüksün. Unutma herşeyin bir hesabı var, üzdüğün kadar üzülürsün… Mevlana’dan 

Çok güzel bir söz bugünlerde hislerimi özetleyen bir söz aynı zamanda. 

Benim kendimi bildim bileli edindiğim bir felsefem var, kimseyi kendimden ne küçük görürüm ne de büyük görürüm. İsterse padişah olsun bu böyle! 

İşe ik başladığımda henüz 20 yaşında aklı beş karış havada durumlarındaydım. Rahmetli patronumla ilgili efsanevi hikayeler anlatılıyor heryerde öyle sert böyle aksi sanki bir canavar. Zamanın genel müdürü aldı beni yönetici sekreteri yaptı hiç aklımda yokken sıkıysa itiraz et. Tıpış tıpış oturdum o koltuğa. Patronla tanışma zamanım geldi, beni başta Genel Müdür olmak üzere herkes uyarıyor sakın şöyle yapma, böyle yapma, oturma, bakma… 

İster istemez tedirgin oldum tabi o koltuğa geçince ve de asıl karşılaşma anımız yaklaştıkça. Sonra bu mavi gözlü dev adam gelmeden önce kendi kendime ”sonuçta bir insan, ne kadar kötü olabilir, kötü olsa ne olacak yanlış yaptım diye beni öldürtecek mi? en fazla işten atar e atarsa da atar be!” dedim. o gelmeden önce kendimi bu düşünceyle acaip rahatlattım. Geldi ayağa kalktım, selam verdim geçti gitti. Yemedi yani beni. Sonra konuştuk sevdi beni, bende onu sevdim. Ohhh rahatladım. 

Ben ne kadar insansam sen de o kadar insansındır, hatta belki benden daha eksiktir bazı insani yönlerin… Ne senin beni hor görmeye, ne de benim sana saygısızlık yapmaya hakkımız var. En aşağıdakinden en üstekine kadar herkesin bir onuru var. Bunu kabul etmekle başlar insanlık. İşte bazı şeyler de öğretilmiyor sonradan. Ben çoğu konuda olduğu gibi bu konudada ailemin hakkını ödeyemem. 

Aklım dağınık bugünlerde, daldan dala atlamış olabilirim. Hep yaptığım gibi 🙂 

Lafın kısası: 

Para pul, mal mülk hepsi olur, gelir geçer yeter ki onursuz olmasın hayat! 

bir de şu üzenler de üzdükleri kadar üzülsünler… 

dağınık kafasıyla birşeyler yazma mücadelesi veren Şükriye Korkmaz 

 

07.03.2011 

Bir Cevap Yazın

