Meriç’in 5. Kutlu Doğum Günü

Kumrimin doğum günü güzel geçti. Çok da güzel olabilirdi ancak inanılmaz derecede kapris, naz, utangaçlık yaptı. Önce üzüldüm ama sonra kendi haline bıraktım. 

Pastanın mumlarını üflemek normalde en sevdiği şeylerden olduğu halde malesef suratsız fotoğraflar çıktı bu sahneden. Hele palyaço, şu an hatırladıkça o halini gülüyorum ama palyaçomuzun morali öyle bozuldu ki (palyaçolarında morali bozuluyormuş) Oysa hafta sonunda bir alışveriş merkezinin önünde gördüğümüz palyaçoyu nasıl da sevmişti, onu tekrar tekrar görmek istemişti, gördüğü o palyaçoyu herkese anlatıyordu. Gel gör ki kendi doğum gününe onu eğlendirmek için gelen palyaçonun yüzüne bile bakmadı. 

Hediyeleri alırken de bu hali devam etti desem inanın abartmış olmam. 

Sanırım ilgi odağı olunca işler değişti. 

Eve giderken telefonda anneannesine anlatıyorum doğum gününde Meriç’in eğlenmediğini söylerken hemen atıldı ”ben eğlendim” dedi eh bu da birşey ;) 

Bunun dışında aksilikler de oldu, mesela pastamızla ilgili, doğum gününden bir gün önce Bülent arabayı servise vermişti sabahtan, ancak akşam çıkış saatinde getirebileceklerdi ama biraz daha gecikeceğini söylemiş, bende Ahmet ile gittim Meriç’i okuldan almaya. iyi ki öyle yapmışım arabanın gelmesi 1 saat gecikti. Biz Meriç ile bornova da bir parka girip bekledik ama zaten çok stresli olan ben daha çok stres yaptım. Çünkü doğum günü ile ilgili hazırlıklar yapacağım gibi pastayı da 19’da alacağımızı söylemiştik. saat 20-20:30 idi pastaneye vardığımızda. Bir de ne görelim bizim Hello Kity chuky’e benzememiş mi (bu da Göknurun benzetmesi ben bi isim koyamaıştım) bu şok’u da atlattıktan sonra pastanın büyüklüğünde bir kutuları olmadığından paket yapmadan vereceklerini söylediler. Neyse sarsmadan arabaya yerleştirdik derken bizim chuky’den bozma hello kity düşmesin mi? Meriç üzüldü ama onu biz bunu çok komik bulduğumu söyleyince hep beraber güldük bu halimize . Eve dönünce Pastayı dolaba yerleştirmekte de sorun yaşadık dolabı dağıttık falan zor bela yerleştirdik neyse. Sabah bir saatlik yolculuğumuzda da biraz sarsılıp güzelim şekli kayan pastamızı nihayet okulumuza teslim ettik. Onlarda biraz zorlanmışlar saklamakta :) 

İşten erken çıkıp palyaçoyu aldık ben yol üstü bir kuaföre uğrayıp saçıma fön çektirmek istedim. Kız fönümü çekerken başka bir müşterinin saçına yapılan işlemi merak edip sordum Kırık fönmüş. Hep yaptırmak istemiştim gerçekten de bunu saçımı yapan kıza söyledim o da ”istersen yanları ve önleri öyle yapalım” dedi bende tamam dedim. Ne gelirse meraktan gelirmiş ya o hesap saçımın önü başka arkası başka saçma bişi oldu. Düzeltelim dediler ama zamanım yoktu kendim topladım artık. Bunu sorun haline getirmemeye çalıştım. 

Okula gittiğimizde hazırlıklar tamamlanmak üzereydi. Bahar hoca herşey çok güzel oldu, daha önce böylesi olmamıştı dedi. Ben mutlu oldum ancak bu kadar özenirken amacım en güzel bizimki olsun, hava olsun değildi. Tek amacım vardı kızım mutlu olsun. Bir de bu tür organizasyonlarda titiz davranmayı yaptığım iş sayesinde öğrendim. Birazcık özenmekte fayda var. Saolsun Sevgi Öğretmenimizde salonu hazırlamış, süslemiş, balonlar şişirilmiş, çocukların oturacağı masa ve servis masası hazırlanmış bu kısmı ile hiç ilgilenmedim aslında onlara daha çok iş düştü. Servisi de kendileri yaptılar. Bazı çocuklara elleriyle yedirdi. Meriç’in nazını kaprisini çekti, onunla çok uğraştı. Kısacası çok yoruldu. Hakkını helal et Sevgi :) 

Okuldan tatlı bir yorgunlukla ayrıldık. Ama oradan çıkınca üzerimden büyük bir ağırlığın kalktığını hissettim. Meriç eve değilde parka gitmek isteyince doğum günü çocuğunun bu isteğini yerine getirmek de bana düştü. Parka gidip de salıncakta sallanmasını, kaydıraktan kaymasını beklerken hediye gelen oyuncaklarla bankta benimle oynamayı tercih etti. 

Eve gidince de hediyelerini salona yaydı öylece yatana kadar dağınık kaldı. Bu dağınıklıkta komşumuz geldi daha doğrusu Meriç’in Günay anneannesi ve dedesi. Doğum gününü kutlamak için. Bazen bu ufak hatırlanmalar birçok şeyden daha çok mutlu edebiliyor. 

Bugünle ilgili beni hayrete düşüren bir olay oldu ki hala etkisindeyim. Facebookta Meriç için hesaba Teyzesinin yazdığı güzel doğum günü mesajını Meriç’e okurken bizim kumrinin gözleri doldu. Ve ağlamaya başladı. Beni öyle şaşırttı ki bu durum ne yapacağımı bilemedim. Kardeşimi aradım onunla konuşurken sakinleşti. 

İşte o çok beklediğim, heyecan yaptığım kızımın 5. doğum günü böylece geçti. İnşallah sağlıklı, mutlu birbirinen güzel nice doğum günleri hazırlarım canım kızıma. 

Daha duygusal bir yazı olsa mı diye düşündüm ama günle ilgili ayrıntılı bir yazı olmasını tercih ederek vazgeçtim. 26.05.2011

Meriç’in 5. Kutlu Doğum Günü” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

