Kalbimizi Ömür Boyu Tutacağız

Kız kardeşiniz hayatınızdaki ilk arkadaşınızdır. Çılgın ailenizi, onun gibi anlayan bir başkası olmayacak. Eskisi kadar bir araya gelip konuşamasanız bile o sizin en iyi arkadaşınız olarak kalacak. Kız kardeşiniz, elinizi bir süre, kalbinizi ise ömür boyu tutacak… Tam da kardeşimin düğününden sonra bu sözü okumak beni çok hüzünlendirdi.

Size düğün detaylarından bahsedecekken hepsi önemsiz ayrıntıya dönüştü. Çok defa kız kardeşimle olan çok özel bağımdan bahsettim şimdi o evlendi, evimizin küçük kızı evinin kadını oldu…

Yıllarca biz birbirimize hasret büyüdük, liseye kadar benim aklım bir karış havada olduğundan onunla yeterince ilgilenemedim annem kedi köpek gibisiniz derdi siz düşünün artık bu ilgilenememenin manasını, didişir dururduk işte.

Sonra ben okul için evden çıktım gittim kıymetini anladım ama uzaktık, geldim bir kaç yıl beraber yaşadık (sadece ikimiz) çok güzeldi ama o zamanda anne baba özlemi vardı. Sonra o üniversiteyi kazandı gitti, ben evlendim, o geldi en önemli anlarımda yanımda oldu hamileliğimde, doğumumda… ben bir tek onu yanımda istedim. Hep hayatımı kolaylaştıran bir kardeş oldu. Hep benim meleğim oldu… Sonra o gene yüksek lisans için gitti, sonra tayini çıktı gitti… Derken şimdi evlendi de gitti…

Bu ayrılık hepsinden daha ağır geldi. Kardeşimin bilmediğimiz yaban ellerde eşiyle aynı çatı altında güvende olması, mutlu yaşaması en çok sevindiren şeyken neden ağır geldi? Çünkü her gittiği yerden dönüp dolaşacağı yer bizim yanımızdı. En küçük tatilleri değerlendirip koşarak geldiği yer bizim yanımızdı. Onu dört gözle bekleyen yeğenine koşardı önce, bize, annesine, babasına… Şimdi öyle olmayacak önce yuvası olacak, eşi olacak. Olması gereken de bu ya, işte henüz bunu yadırgıyoruz. Annemle konuşuyoruz acaba bayramdan önce gelirler mi? Gelseler keşke… Kurban da burada mı olurlar orada mı? Burada olsalar keşke… gibi…


Oysa düğün koşturmacasın da, düğünde hiç öyle gelmiyordu didişiyorduk bile hala. Sonra birbirinizi çok ararsınız diyorlardı düşününce e biz zaten hep birbirimizi arıyorduk ve ayrıydık diyordum. Meğer biz hiç ayrı değilmişiz hep birmişiz…

Kız kardeşimin de benim gibi iki düğünü oldu, biri İzmir’de diğeri eşi Kayserili olduğu için Kayseri’de oldu. İki düğünde çok güzeldi, kardeşim bir prenses kadar güzeldi, damadımızın da hakkını yemeyeyim o da çok yakışıklı bir damattı. İzmir düğününden sonra vedalaşırken annem ağlıyordu ‘bende ona anne haftaya da Kayseri’de göbek atacağız neden ağlıyorsun’ dedim, dediğim gibi ben Kayseri de kardeşimi bırakırken ağladım, biraz geç algılıyorum galiba… yada büyük koşturmaca içerisinde koşturmacanın bitmediğini bildiğimden öyle oldu artık bilemiyorum…

Bilmediğimiz bir şehirde onu, onu sevene emanet edip yola çıktık, yol boyunca arada hüzünlenip ağladık… İçimiz rahat olmasına rahat ama o bizim küçük kızımızdı işte… Çok şükür kardeşim kendisi kadar iyi bir eş seçti kendisine. Hayat bu işte… Her şeyin bir zamanı var ve o zaman geldiğinde yaşanacak olan yaşanıyor… Yaşanılan böyle güzel bir birlikteliğin aileden onaylı resmi makamlarca tasdikli yeni bir boyut kazanması aslında… Yine de duygulanıyor insan… Annemle benden bahsettim de Meriç ile babamdan bahsetmedim… Babamı bilenler bilir zaten artık Sabişin adı geçse gözleri doluyor nerdeyse, Meriç’in ise bazen Sabiş krizi tutuyor ki zor zaptediyoruz, bazen rüyalarına giriyor sabah olduğunda anlatıyor, gelsin bana o baksın diyor çok özlüyor çok… (kardeşimin adı sabriye – sabiş diyoruz)


Ben şimdi sızlanmayı bırakıp ona eşiyle birlikte, sağlıklı, huzurlu, mutlu ve çocuklu (ilk baskı nikâhı kıyan belediye başkanından ikinci baskı benden) bir ömür diliyorum… Ben bu yeni aileyi çok seviyorum… 

Bir Yanıt Bırakın

