Fotoğraf sevdalısı

Fotoğrafa olan ilgim Üniversite yıllarıma dayanıyor. Oradaki hocalarımız gayet sosyal, faal kişilerdi. Gazeteci, fotoğrafçı, reklamcı, televizyoncu… 

Nigar ile karar verip Enver Şengül hocamız aracılığı ile EFOT fotoğraf kursuna yazıldık. Çok zevkli derslerimiz, etkinliklerimiz, fotoğraf gezilerimiz olmuştu. Oradan sertifikamızı aldık ama fotoğraf makinamızı bi türlü alamayınca bu hobim zevkim bi kenarda durdu öylece. Çeşitli fotoğraf sitelerine sadece izleyici olarak üye oldum. Fotoğraf yüklemek, yorum yapmak falan gibi düşüncelerim yoktu. İlk olarak www.fotografim.com sitesinde izleyici oldum sonrasında www.fotokritik.com’ üye oldum. İşte Fotokritik beni bu konuda teşvik eden, gaza getiren bir site oldu aynı zamanda. İzlediğim fotoğraflar öyle güzeldi ki. Bir çok fotoğrafçıyı bu şekilde keşfettim. Siteye en çok Mehmet Turgut, Çiler Erbil gibi daha çok kanlı, biraz ürküten fotoğraflar yükleyen fotoğrafçıları izlemek için giriyordum. Zamanla börtü böcek, manzara da ilgi alanıma girdi. Sonra izle izle nereye kadar diyerekten kendime bir fotoğraf makinası aldım başlangıç için (hala aynı makinayı kullanıyorum). Yine fotokritikten tanımış olduğum bir fotoğrafçı arkadaşımın ısrar etmesiyle fotoğraf yüklemeye, hatta yorum yapmaya başladım. İnanılmaz bir keyifti benim için. Artık gezmeye fotoğraf çekmek için çıkıyordum. Çektiğim fotoğrafları yükleyip öyle bir heyecanla yorumları bekliyordum. En büyük eğlencem olmuştu ve zamanımın çoğunu orada geçiriyordum. Sonra İzmir’li arkadaşlarımın kurduğu bir siteye tesadüf eseri üye oldum. İkinci zaman geçirdiğim sitede EFC oldu. 

Fotoğraflarım anasayfaya çıkıyordu🙂 Ben o zamanlar gerçekten bazı şeyleri çömezliğimden kaynaklandığını düşündüğüm nedenlerle anlayamıyordum. Kendimi bayağı iyi bir fotoğrafçı olarak görüyordum (aman ne yanılgı!) 

2005 yılında başladığım bu macera Meriç’ime hamile kaldığım 2007 yılına kadar aktif olarak devam etti. Sonra fotoğraftan başımı kaldırdım. Ara verdim. Çünkü ben bir mucize yaşıyordum bunun tadına doyasıya varmak istiyordum, onun için yaşıyordum açıkcası. Sonra Meriç’im doğup yeni hayatıma konsantre olduktan sonra fotoğraf olayına tekrar bir dönüş içerisine girdim. Fotokritikte kaldığım yerden devam etmek istedim ama o eski heyecanım yoktu. Sadece Meriç fotoğrafları çekiyordum. Eskisi gibi sık yorum yapmıyordum, sık fotoğraf çekip yüklemiyordum. Bi de baktım ki aslında ben yolun çoook başındaymışım. Çok yorum yaptığım içinmiş o ilgi, o anasayfaya çıkmalar. Acı ama gerçek. 

Zaten bu gerçekle yüzleştikten sonra daha çok anlıyorsun. Daha farklı bakıyorsun falan… 

Pozitifstil.com hayatıma bu gerçekle yüzleştikten sonra girdiği için memnunum. Bu sitede benim için çok kıymetli insanlarla tanıştım, çok güzel arkadaşlıklarımız oldu. Beni aralarına aldıkları gibi yönetici de yaparak onore ettiler sağolsunlar. Güzel şeyler paylaştık, paylaşmaya devam ediyoruz. 

Şimdilerde birçok fotoğraf sitesine üye olsam da oldukça verimsiz bir dönem yaşıyorum fotoğraf adına. Ama daha güzel fotoğraflarla sahalara dönmek gibi bir niyetim var. 

Ama Meriç fotoğrafları çekiyor olmak da benim için çok eğlenceli. Onun hergünü ayrı, hergün büyüyor ben buna fotoğraf makinamlada tanıklık ediyor olmaktan mutluyum. 

Dilerim hep güzel şeyler çekerim. Güzel anılara tanıklık ederim… 

Bir fotoğraf sevdalısı Şükriye Korkmaz… 

05.02.2011 

Bir Cevap Yazın

