F Vitaminlerim

Mehmet ÖZ’ün ”Hiç bir şey F vitamini kadar faydalı olmaz” başlıklı bir yazısı üzerine yazılmış bir mail gelmişti geçenlerde belki dolaşırken size de uğramıştır. Mehmet Öz’ün yazısından bu gelen mail sayesinde haberdar oldum dersem daha doğru olur. Yazıyı yazan Ayşe Akgün Griaud’muş bu arada. 

Anonimmiş gibi dolaşan bu yazının sahibini tesadüf ederek bulmak da hoşuma gitti şimdi içim daha rahat paylaşıyorum. Yazıyı kopyalayıp yapıştırmam pek hoş olmaz sanırım en iyisimi siz şu linkten okuyun. http://cadininhikayeleri.blogspot.com/2010/12/her-derde-deva-arkadaslarm.html

Okuduğumda evet ya benim arkadaşlarımın da hepsi benim için çok özel oldukları gibi aynı zamanda birbirinden ne kadar farklılar demiştim. Onlarda farklı yönlerimi geliştirdiğim, beslediğim için hepsini ayrı ayrı seviyor olmalıyım. 

Arkadaşlığın önemini fırsat buldukça buradan yazıyorum. Sizde nasıl olur bilmiyorum ama ben çok çabuk kaynaşan arkadaşlık kurabilen biri değilim ama hayatıma giren arkadaşlarımı çıkarmam çok zor ve sancılı olur. Hayatımdan kendileri çıkmayı isteyen iki arkadaşım var ki hala onları düşünür acı çekerim, özlerim. Hayatımdan çıkıp gideli çok uzun yıllar olmasına rağmen yerleri ayrıdır ve acıtır… 

Gerçek arkadaşı bulmak zordur herkesle uyuşamaz insan o yüzden özen göstermek gerek, önemsediğini hissettirmek, zaman ayırmak gerek. Ne bileyim yeni bir arkadaş edindiğinde, yeni bir sevgili bulduğunda, eş bulduğunda onu yok sayıyorsan hiç değer vermemişsin demektir. Çünkü o sevgili terk edip gittiğinde ağlayacağın omuz yine o arkadaşın omzudur. 

İşte Mehmet Öz’ün F vitamini adını verdiği arkadaşlık Friendship yani ingilizce arkadaşlık kelimesinin ilk harfinden geliyormuş. ”Düzenli F vitamini kullanmak, sizi gerçek yaşınızdan 30 yaş daha genç hale getirebilir. Çünkü bu sayede stresten uzak bir yaşamınız olur. Dostluğun sıcaklığıyla, gergin olduğunuz zamanlarda bile kan damarlarınızda pıhtılaşma ve kalp krizi geçirme riskiniz yüzde 50 azalır.” diyor. 

Ben bunu zaten biliyordum arkadaşlarımla geçirdiğim zamanların terapi gibi bana iyi geldiğini hissediyordum. Her ne kadar iş, güç, eş, çocuk onlara hakettikleri zamanı vermeme engelse de varlıklarını bilmek bile bana iyi geliyor. Şimdilerde internet girdi gireli hayatımıza msn, facebook üzerinden de olsa sık görüşmemize rağmen biliyorum ki mimiklerini görüp, ses tonunu işitmenin, kahkahasını hissetmenin tadı paha biçilemez! Ama gerçek olan arkadaşlıklarımızı tamamen sanala bağlamadan gerekli zamanlarda net üzerinden paylaşımlarda bulunmanın da olumlu yanları var bence. 

Bilimsel olarak da kanıtlanmış faydalarından sonra daha bir sıkı sarılın F vitaminlerinize… 

İyi ki varsınız benim birbirinden farklı ama hepsini ayrı ayrı sevdiğim değerli f vitaminlerimmm🙂 02.05.2011

Bir Cevap Yazın

