Çocuklarda karakter eğitimi hakkında acemi bir anne yazısı

Dün Meriç’in okulunda velilere yönelik seminer vardı, çocuklarda karakter eğitimi konulu bir seminer. Pedagogumuz Filiz hanım o kadar şey anlattı hepsi de çok değerli bilgilerdi ancak hepsinden çıkan sonuç şu ki çocukların her türlü olumlu olumsuz davranışının nedeni, temelini veren AİLE. Siz istediğiniz kadar çocuğumla konuşurken çok sevecenim, onu çok iyi dinliyorum, ona karşı çok sabırlıyım deyin, o sizin başkalarına karşı olan davranışlarınızı, eşinizle dostunuzla olan konuşmalarınızı, ilişkilerinizi de gözlemliyor onlarıda karakterinin bir köşesine not ediyor. 

Benim çıkardığım başka sonuç atalarımızın da dediği gibi ”ne ekersen onu biçersin” özeti bu. Siz çocuğunuza dürüst olsanız yalan söylemeseniz onunda buna karşılık yalan söylemeyeceğini düşünmek evet mantıklı ama bu arada sizi bir başkasına yalan söylerken görürlerse bu çocukta şüpheye yol açar, her ne kadar yalan söylemek doğru birşey olmasa da bazen mesela zorda kalındığında yalan söylenebilir sonucunu çıkarır ki ektiğiniz bütün tohum heba olabilir. 

Ayrıca velilerin anlattığı öyle örnekler vardı ki ben çok etkilendim. Sadece bir yalan yüzünden bütün hayatı olumsuz olarak etkilenmiş davranış bozukluğu olarak hayatında yer etmiş çocuklardan bahsettiler. Ve bu sorun seneler sonra ailenin akıl edip psikoloğa götürmesiyle meydana çıkmış.Düşünün artık o an önemsemediğiniz bir yalan nelere mal olabiliyor. 

Filiz hanım yalan ve hırsızlık kelimesini çocuklarınıza kullanmayın dedi. Bende buna hep dikkat ederken bir gün kızım pinokyo masalı ile tanıştı o zaman ben ona yalanı açıklamak zorunda kaldım. Ve de o yalan söylediğinde şakasına oluyor genelde onun yalanları ”burnum uzadı mı” diye soruyor. Hırsızlık kelimesinden ise hep uzak durduk. Bazen özellikle okula ilk başladığında hoşuna giden şeyleri çantasına atıyordu, evde biz okulda öğretmeni anlattı artık yapmıyor. Tabi yaptığı şeyin ne kadar kötü birşey olduğundan habersiz olarak yapıyordu kuzucum, henüz benim senin kavramı gelişmediğinden. O zamana kadar evde olduğundan evde herşey onundu. 

Bende www.kitapyurdu.com’dan Adem Durmuş’a ait ”Çocukta Öz Güven Gelişimi ve Karakter Eğitimi” isimli bir kitap sipariş etmiştim. Umarım yardımı olur bizde çocuğumuza doğru örnek olabiliriz. 

Çocuk yetiştirmek sabır işi, sevgi işi… Bazen korkuya kapılıyorum, beceremezsem diye, halbuki öyle korkuya kapılma gibi bir lüksüm yok… Kendimi sanatçı onu eserim gibi düşünüyorum… Tek istediğim ise sevgili, saygılı, dürüst, mutlu bir çocuk olması… 

(Ekli fotoğraf ”Benimle Oynar mısın Anne” isimli kitaptaki oyunlardan, çocukluğumuzda resim dersinde yaptığımız bir çalışma aynı zamanda. Patates baskısı yaptık Meriç çok mutlu oldu, televizyon aklına bile gelmiyor ki bu en güzeli) 

08.04.2011

Bir Yanıt Bırakın

