Çocuk Yetiştirme Planı ya da Plan mı? o da ne?

Çocuk yokken konuşmak kolaymış. Hani bekara karı boşamak kolay derler ya o hesap. 

Aman ben çocuğumu böyle yetiştirmicem, ben bunu yapmam, etmem. Demeyin valla yoksa benim gibi o sözleriniz gelir sizi bulur :) 

Çocuklarımız güzel, iyi yetiştirmek istiyoruz ve sürekli hesap yapıyoruz davranışlarımızi davranışları hakkında. Ben açıkca söliim ki benim Meriç ile ilgili yaptığım her hesap Bağdattan dönmüştür. 

İlk başta meme olayı dr. plan yapıyor veriyor işte şu kadar saat ara ile önce sağ meme sonra sol meme bla bla bla. E ağlıyor, gazı çıkmış, altı temiz, sırtı pek ama ağlıyor doktorun planına göre 1 saat var sütüne kavuşmasına napıcas amannn daya memeyi ohhh kuzucuk rahatlıyor, gülücükler saçıyor agular magular… Gitti mi plan gitti… Hadi bakalım kızımız büyüdü ek gıdalara geçiş amanın yarabbim o ne koşturmacalı bi dönem. Süt saati- sonra yourt saati- süt saati- meyve saati- süt saati- çay saati uyabildik mi hayır! e yemiyordu o zamandan beridir her türlü yolu denedim ha bi de uyku saati var offff ne sıkılırdım. Bu programa programlı olarak uyan anneler gözümde kahramandır, süperdir, üstüne tanımam. 

Ben bakamıyorum, ben beceremiyorum vicdan azabı yaşadığım üzüntüyü anlatamam. Meriç için tek önemli şey ”meme”. Yapmıyacağım deyip yaptıklarım hanesinde kocaman bir çizik işte. 

Büyüyor Meriç sadece odasını dağıtsın, bizim odalara dokunmasına dağıtmasına izin vermicem dedim. Arkadaşım Ayşe bu konuda idolümdür. Ama Meriç bana mısın demiyor ki. Bizim bütün odalar ona ait. Bizde kıyıda köşede biryerlerde oturup kalkıyoruz işte. 

Evimizin kuralları olacak Meriç de buu bilecek ona göre davranacak, tavrımızı koyacağız. Tabi tabi🙂 Bizim evde kurallar, oyunlar, planlar Meriç ne derse o olur şeklindedir. Kızıma bağırmayacağım da derdim ben ah ahh en çok bu konuda kızıyorum kendime. Ama ne işkencelerden geçiriyor bir bilseniz hani bi kere bağırmadan bırakmam diyor yahu🙂 eh bizde bağırıyoruz haliyle sonra da pişmanlık özür dilemeler falan. 

Yani şunu anlatmaya çalışıyorum siz siz olun aman ”ne yaramaz çocuk, benim çocuğum olsa böyle yetiştirmem” ay şunun çocuğu nasıl yemek yiyor öyle ben buna izin vermem demeyin! Elinizden geldiğince yapmak istediklerinizi yapmaya çalışın, planları uygulamaya çalışında bana kalırsa su akar yolunu bulur planını seçiyor genelde bu veletler :) 

Aaa ama bak arkadaşımın çok sakin çocuğunu gördükten sonra da demiştim ki ben ”aaaa ne o canım ben o kadar sessiz sakin olsun istemem çocuk dediğin biraz da yaramaz olmalı” Biraz demiştim ben ama ya :) 

 Yaramaz ama biricik Meriç’in annesi Şükriye Korkmaz… 

05.02.2011 

Bir Cevap Yazın

