Çilek şöleni

Hafta sonu keyifli zamanlar geçirdiğimi anlatmıştım. Misafirlerim için yemek hazırlamak benim için ayrı bir keyif. Kısıtlı zamanlarda çok şey yetiştirmeye çalışırken belki biraz yoruluyorum ama keyif aldığım bir şeyi yaptığım için de bu yorgunluğum tatlı bir yorgunluk olarak kalıyor. Yaptığım yemekler, tatlılar önce benim gözüme güzel gelmeli işte eğer benim gözüm o görüntüyü beğenmişse yeterli oluyor yorgunluğumun geçmesine hatta tatmadan karnımın doymasına… Hep sofralarımdan fotoğraf çekmek istiyorum ama o telaşta unutuyorum. 

Ama tatlımın tarifini vermezsem olmaz. Tarif Yeşilkivi Seçil Hanım’dan. Sırası gelmişken Seçil hanımın sitesinden derlediğim koca bir klasörümün olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Tarifleri genelde pratik yani tam benlik :) 

Çilekli İrmik tatlısı

MALZEMELER:

  • 1 kg süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 7 yemek kaşığı irmik
  • 12 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 poşet krem şanti+hazırlamak için 1 çay bardağı süt (aida bardakla)
  • arasına kakaolu pötibör bisküvi

Üzeri İçin:

  • yarım kg çilek
  • 3 yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI:

  1. Süt, şeker, irmik, vanilya ve unu kıvamı koyulaşana kadar sürekli karıştırarak pişirin.
  2. Mikserde 5 dakika çırpıp ıslattığınız orta boy borcama yarısını dökün.
  3. Araya kakaolu bisküvileri bir sıra dizin. Kalan muhallebiyide üzerine dökün.
  4. Krem şantiyi hazırlayın ve muhallebi soğuyunca üzerine düzgünce yayın.
  5. Çilekleri şekerle beraber rondodan geçirin (çok ezilmesinler) ve şantinin üzerine boşaltın.
  6. Soğutup tatlıyı servis edin.

Şu çilekli sos var ya bildiğiniz muhallebiye bir lezzet, bir görüntü veriyor ki yemede yanında yat yada afiyetle yiyiniz🙂  07.06.2011

Bir Cevap Yazın

