Çiçeklerden papatyayı meyvelerden eriği severim

Baharı biraz seviyorsam bu da erik ve papatyanın bu mevsimde olmasındandır :) 

Papatya kadar güzel bir çiçek yok bence yerini ne gül tutar ne de orkide. Doğada öylece kendiliğinden çıkıyor, toprak ve yağmurdan başka kimseye kimseye minneti yok. Güzel, narin, gururlu bir de mis gibi… 

Onu mahallemizdeki çiçekci tezgahında ya da süslü püslü çiçekci aranjmanlarında görünce yadırgıyorum. Çünkü o doğanın süsü, nimeti ayrıca bir süse makyaja ihtiyacı yok ki. Onun güzelliği doğallığı. Dün babamın mide rahatsızlığı için google’a danışırken öğrendim ki şifalı bir çiçek o aynı zamanda. 

Eriğe gelince ah ağzım sulandı, ben meyvelerden de eriği severim öyle sert, sulu olacak bayılırım. Gelin görün ki erikler çoktan manavda pazarda yerini almasına rağmen ben hala erik yiyemedim bu mevsim. Çünkü köye gidince kendim toplayacağım ağacından. Onun hayalini kurup yazıyorum şu anda. 

Hafta sonu kardeşim gelecek nişanlısı ile birlikte ta Yozgat’tan, Kuşadasında Hizmet içi Eğitim Seminerleri varmış (Bu bahaneyle gezmedikleri ülkem toprağı kalmadı) buralara kadar gelmişken hafta sonları beraber zaman geçireceğiz merakla, özlemle bekliyorum onları ve bir yandan da hep beraber köye gidip erik toplayacağımız an için sabırsızlanıyorum. Bolca papatya olan bir tarla bulup afiyetle yeriz eriklerimizi :) 

Ben bu güzellikleri bol bol gördüğüm için köyümde öyle parklardaki, iki karış toprağın üstündeki çiçeklerden zevk almıyorum. Birde yarımşar kilo olarak paketlenmiş eriklerde beni kesmiyor. Şehirde yaşayan insanları gözlemliyorum hava biraz güzelse park bahçe olmadı yol kenarındaki iki karış yeşillik bir güdük ağacın altına hemen piknik tezgahlarını kuruveriyorlar. Bana acaip itici geliyor bu durum. Piknik olayını oldum olası sevemedim zaten. Şöyle seviyorum; manzarası olacak, sevdiğimiz arkadaşlarımız olacak, bol bol bol su olacak ki bu en önemlisi, insanlar üstüsteymiş gibi tıkış tıkış olmayacak, yoldan uzak olacak, bulaşık falan da öyle toprağa karışmayacak, hatta hiç bulaşık olmasa daha iyi kullan at bardak tabaklar bunun için en güzeli. 

Şimdi ben sevmiyorum diye kızımı mahrumda etmek istemiyorum piknik muhabbetinden, tamam köye gittiğimizde bahçede yaptığımız kahvaltı ve yemekler benim için en güzeli ama kızım yaşayarak öğrensin. Özendiğim zamanlar olmuyor değil Bayındır’a giderken bir yer gördüm hafif tepelik, yeşillik ama bir de uçurtma uçurtmalık bir yerdi işte tam da orada piknik yapasım var ailemle. Hayal değil hafta sonu belki yaparız. Meriç uçurtma gördüğünde heyecana kapılıyor çünkü eve gidene kadar gördüğü tüm uçurtmaları tek tek gösteriyor amacım o da uçurtsun yoksa beni pek heyecanlandırdığı söylenemez. 

Sırası gelmişken hatta belki gelmemişken yapay şelaleler var ya şehrin çeşitli yerlerine dikiyorlar onları da yapaylıklarından dolayı sevmiyorum. Ne paralar harcıyorlar kimbilir. Mesela ben Tarihi Kemeraltı çarşısında dolaşmayı, Kızlarağasında bir Türk kahvesi içemeyi dev AVM’lere değişmem. Bütün tatil gününü orada geçiren insanları anlayamıyorum. Çocukları uzak tutmalı hatta oralardan. Evde tıkılı kaldıkları yetmezmiş gibi o alışveriş merkezinin oyun salonu, fast food salonuna tıkıştırılmasın çocuklukları. Bazen kurtarıcı olabildikleri doğrudur özellikle hafta içi geç saate kadar açık olmaları benim gibi işten geç çıkan başka alternatifi olmayan ama alışveriş yapması gerekli olanlar için bir de sinema keyfi için. Bilmiyorum AVM’ler dışında sinema seçeneği kaldı mı İzmir’de varsa da sayılıdır. 

Tüm bunların dışında Nuraycım bana kaktüs almış acaip sevindim ben almak istiyordum çünkü, gerçi tepesine bir pembe çiçek yapıştırmışlar buna sinirlendim. Şimdi bilgisayarımın yanında öylece duruyor dikenli dikenli çok sevimli, yakında gerçek çiçek açacak on kadar tomurcuğu var bu da beni mutlu ediyor. Onun dışında ofisimizde 20 devasa çiçeğimiz var hiç birine dönüp bakmıyorum kaktüsümde kaktüsüm :) 

Şimdi bir tablo çizdim o bahsettiğim tepede elimde erik tabağım, yerde papatyalar yanımda sevdiklerim kızım da hemen yanımızda uçurtma uçuruyor. Bu çizdiğim tablonun fotoğrafını çekmek için gerekli hazırlıklar yapılsınnnn!!! 

Size de yapay olan herşeyden (özellikle insanlardan) uzak huzuru bulacağınız mekanlarda sevdiklerinizle geçireceğiniz güzel zamanlar dilerim. 

Bir Cevap Yazın

